تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 15:33
کد خبر : 39968

نسخه یک اقتصاددان برای بازگشت آرامش به بازار ارز

نسخه یک اقتصاددان برای بازگشت آرامش به بازار ارز
اخبار پولی مالی_ یک کارشناس اقتصادی گفت که اگر بتوانیم بحث برجام را به سرانجام برسانیم و موضوع تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی و بین‌المللی را با کشورهای مهم دنیا حل کنیم، قطعا آرامش و ثبات اقتصادی در کشور حاصل می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی، علی قنبری، استاد دانشگاه درباره اظهارات برخی کارشناسان اقتصادی مبنی بر نقش دولت در ایجاد نوسان در نرخ ارز با هدف جبران کسری بودجه توضیح داد: دولت متاسفانه برای حل مسایل کشور راهکار درست ارایه نمی‌دهد و نمی‌تواند مسایل را به صورت واقعی تحلیل کند.

نسخه یک اقتصاددان برای بازگشت آرامش به بازار ارز
وی افزود: برای مثال رییس جمهور قبل از انتخابات قول داده بود تورم را به نصف و سپس تک رقمی کند اما همچنان شاهد افزایش نرخ تورم هستیم و سبد غذایی کشور از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون چنین افزایشی را تجربه نکرده بود.

قنبری در پاسخ به این پرسش که در خوشبینانه‌ترین حالت اگر مذاکرات برجامی از سر گرفته و به نتیجه برسد آیا می‌توان انتظار داشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان و کمتر از آن بازگردد، اظهار کرد: نکته همین جاست. تغییر همه مدیران تا زمان تغییر سیاست‌ها فایده‌ای ندارد.

وی متذکر شد: اگر بتوانیم بحث برجام را به سرانجام برسانیم و موضوع تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی و بین‌المللی را با کشورهای مهم دنیا حل کنیم، قطعا آرامش و ثبات اقتصادی در کشور حاصل می‌شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.