تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 11:16
کد خبر : 6008

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

رشد ۴۲ درصدی عملکرد بیمه ایران در آذربایجان‌غربی

رشد ۴۲ درصدی عملکرد بیمه ایران در آذربایجان‌غربی
اخبارپولی مالی- عملکرد بیمه ایران در آذربایجان‌غربی در شش ماهه نخست سال جاری، 42 درصد رشد کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی ، عملکرد بیمه ایران در استان آذربایجان‌غربی به طور متوسط ۴۲ درصد در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ رشد داشته است و در این میان سطح نفوذ بیمه استان ۲.۶ درصد است که تقریبا با متوسط کشوری برابری می‌کند .

بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه ایران، حمید شجاع مدیرکل بیمه ایران استان آذربایجان‌غربی به مناسبت ۱۵آبان سالروز تاسیس این شرکت، در مورد سابقه فعالیت بیمه ایران در استان اظهار داشت: بیمه ایران در استان آذربایجان‌غربی در دهه ۳۰ فعالیت خود را با افتتاح شعبه بیمه ایران در شهر ارومیه بصورت رسمی آغاز نمود و درحال حاضر علاوه بر بیمه ایران، ۲۳ شرکت بیمه‌ای دیگر نیز با بیش از ۲ هزار نمایندگی ، در سطح استان فعالیت می‌کنند که همه این فعالیت‌ها از برکات تاسیس شرکت بیمه ایران و شروع فعالیت بیمه در کشور می‌باشد.

وی در ادامه به آمار عملکرد صنعت بیمه در استان آذربایجان غربی پرداخت وگفت : صنعت بیمه در استان آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۹ مبلغ۱۹۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده وسهم این استان از کل حق بیمه کشور ۲.۱ درصد است، همچنین ۲.۶ درصد خسارت پرداختی کشور در استان آذربایجان غربی صورت می گیرد که نشان دهنده این است که سطح خسارت بالاتری را نسبت به سایر استان‌ها داریم و علت اصلی آن حوادث طبیعی، تصادفات رانندگی ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی است .

حمید شجاع افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری، عملکرد بیمه ایران در استان آذربایجان‌غربی به طور متوسط ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و در این میان ضریب نفوذ بیمه در استان آذربایجان‌غربی ۲.۶ درصد است که تقریبا با متوسط کشوری برابری می‌کند .

از این میزان، بیمه نامه های اتومبیل ۶۰ درصد این عملکرد را به خود اختصاص داده و مابقی آن به تربیب بیمه نامه های درمان و آتش‌سوزی، حمل ونقل و حوادث می‌باشد.

وی تاکید کرد : در زندگی امروزی فعالیت‌های مربوط به حمل و نقل، اقتصادی، تجاری و صنعتی بدون وجود بیمه امکان شروع و ادامه فعالیت را ندارند.

در حال حاضر بیمه نقش بی‌بدیلی در جامعه ایفا می‌کند و یکی از شاخص‌های رفاه،پیشرفت و توسعه جوامع میزان نفوذ بیمه در آن جامعه در نظر گرفته می شود و در این میان هر چقدر فعالیت‌های بیمه‌ای و تولید حق بیمه در آن کشور بالاتر باشد حاکی از توسعه‌یافتگی بیشتر آن کشور است.

به همین جهت از عموم مردم، خصوصا مردم استان درخواست دارم که موضوع بیمه را جدی بگیرند، در حال حاضر بیمه آنچنان که باید در کشور شناخته شده نیست و ما از سطح متوسط جهانی بسیار عقب‌تر هستیم ، شهروندان عزیز می‌توانند با بیمه مخصوصا بیمه‌های زندگی و عمر آینده خود و فرزندانشان رو تضمین نمایند و آرامش خاطر داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث به جای اینکه نگران مسائل اقتصادی و مالی باشند فقط حادثه را مدیریت نمایند و از لحاظ مالی آسودگی خاطر داشته باشند که شرکت بیمه خسارت آن‌ها را جبران خواهد کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.