تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 12:46
کد خبر : 47656

به مناسبت روز درختکاری؛

در صندوق توسعه ملی، نهالی برای فردا می‌کاریم

در صندوق توسعه ملی، نهالی برای فردا می‌کاریم
اخبار پولی مالی_ به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری، مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با پیام حفظ منافع پایدار و ماندگار؛ در محوطه‌ی ساختمان صندوق توسعه ملی، نهالی را غرس کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، درخت، سرمایه‌ی زمین است؛ سرمایه‌ای زاینده‌ که ماندگاری‌‌اش، مانایی ابنای بشر را تضمین می‌کند؛ سوای آنکه سایه و ثمر می‌دهد و برگ و بارش، ملزومات زندگی انسان را فراهم می‌کند، از خطرات و بلیه‌های طبیعی ناشی از زیستِ نادرستِ انسان نیز می‌کاهد و در نهایت، زمین را سالم‌تر و مطلوب‌تر به آیندگان تحویل می‌دهد . . . مأموریت صندوق توسعه ملی نیز چنین است: ترسیم فردایی روشن‌ برای نسل‌های آتی.

انسان در مواجهه با این سرمایه‌ی طبیعت، دو راه در پیش گرفته است: نخست، نگاه مصرف‌گرایانه با افق و گستره‌ای به اندازه سرانگشت و دومی رویکردی آینده‌نگر با تمرکز بر حفظ و مانایی.

ماحصل نگاه گروه اول، قطع درختان و نابودی جنگل‌ها با هدف کسب منافع مادی کوتاه‌مدت بوده که نه تنها درختان به عنوان اصل سرمایه را از بین برده که عواقب جبران‌‌ناپذیری چون سیلاب‌ها را به همراه داشته و البته منافع مادی زودگذر آن هم به پایان رسیده است. رویکرد دوم اما درخت را سرمایه می‌داند و در کشورهای توسعه‌یافته‌تر غالب است، در حفظ و نگهداری درخت می‌کوشد و ضمن بهبود کیفیت زندگی حاصل نگهداری و افزایش جنگل‌ها، زمین را تمیزتر و سالم‌تر به اهالی فردا هدیه می‌دهد؛ با حفظ منافع پایدار و ماندگار.

منابع صندوق توسعه ملی نیز چنین است: سرمایه‌هایی که باید آنها را حفظ کرد و از گردش ارزش‌آفرین آن، درآمد کسب کرد و به درآمد حاصله به چشم ثروت نگریست؛ ثروتی که بهبود کیفیت زندگی جامعه امروز را به همراه داشته و دغدغه‌یِ زیستِ آیندگانِ بی‌بهره از منابع طبیعی را به حداقل می‌رساند…. پس، تعهد امروزمان به فرزندان‌ و فرزندانِ فرزندان‌مان این است که نهالی غرس کنیم که سایه و ثمره‌اش برای آنها به یادگار بماند؛ حفظ درآمدهای حاصل از فروش منابع نفت و گاز، غرس همان نهال است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.