تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 19:56
کد خبر : 53806

جزئیات ارائه تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به ۴۶ نیروگاه برقی

جزئیات ارائه تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به ۴۶ نیروگاه برقی
اخبار پولی مالی_ مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت ورود صندوق به فعالیت‌های حوزه انرژی به ویژه در صنعت برق می‌تواند به بهبود روند فعالیت‌های نیروگاه‌های کشور و کاهش خاموشی‌ها کمک کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، شکرالهی مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی با بیان اینکه آسیبهای وارده به صندوق توسعه ملی منجر به تغییر رویکرد این مجموعه از اعطای تسهیلات صرف به سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: براساس سند سیاست گذاریهای صندوق ماموریت داریم تا در راستای دستیابی به این هدف گام برداریم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در پروسه سرمایه گذاری داخلی صندوق حفظ و افزایش داراییهای آن است، گفت: تمام اهداف دیگر اهداف حاشیه ای صندوق هستند و این هدف نهایی و ماموریت ما در صندوق توسعه ملی است که باید مورد حمایت و پشتیبانی اهداف دیگر قرار گیرد.

به گفته مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی، تجارب به دست آمده حاکی از لزوم سرمایه گذاری در مسیر افق بلندمدت سند صندوق توسعه ملی است که این سرمایه گذاری باید با توجه به ماموریت صندوق منجر به تنوع بخشی در کاهش ریسک سرمایه گذاری شود.

وی گفت: ما در مسیر دستیابی به ماموریت مطروحه نیازمند دستیابی به ۸هدف کلی هستیم که عبارتند از افزایش پایداری منابع، بهبود توسعه شاخص اقتصادی کشور، افزایش درآمد ارزی، سرمایه گذاری در زنجیره ارزش، حضور موثر در فضای دانش بنیان، افزایش سرمایه گذاری خارجی از طریق هم سرمایه گذاری در طرح ها و البته حمایت از بخش خصوصی.

شکرالهی افزود: ما برای دستیابی به اهدافمان، گامهایی را نیز طراحی کرده ایم که براساس آن حرکت می کنیم؛ غربالگری، ارزیابی موشکافانه و تایید طرح مورد نظر در معاونت سرمایه گذاری صندوق توسعه مل از جمله مواردی است که باید به آنها اشاره کرد.

آورده ۳۰۰ میلیون دلاری از سرمایه گذاری میادین بالادستی نفت

مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی در ادامه به ماموریتهای صندوق در اصلاح مدل کسب و کار و سرمایه گذاری در حوزه انرژی و تامین آب اشاره و گفت: از جمله سرمایه گذاری های صندوق در حوزه انرژی می توان به ورود به توسعه میادین بالا دستی گازی اشاره کرد که سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ما با بازگشت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری همراه بوده است.

صندوق توسعه ملی به ۴۶ نیروگاه برقی کشور تسهیلات ارائه کرده است

به گفته شکرالهی موضوع تولید و مصرف برق به دلیل شرایط سالهای اخیر کشور یکی از موضوعاتی است که صندوق توسعه ملی به آن ورود داشته است.

وی گفت: به دلیل جهش ایجاد شده در میزان مصرف برق کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، نیروگاههای کشور نیازمند حمایت های بیشتر به منظور توسعه فعالیتهای خود هستند که در این زمینه صندوق توسعه ملی به ۴۶ نیروگاه تسهیلاتی را ارائه کرده است.

 

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.