تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 14:48
کد خبر : 38222

توسعه بیمه در بازارهای نوظهور:

توسعه بیمه در بازارهای نوظهور؛ نقش سیاست‌ها و مقررات دولتی

توسعه بیمه در بازارهای نوظهور؛ نقش سیاست‌ها و مقررات دولتی
اخبار پولی مالی_ مطلب علمی با موضوع «توسعه بیمه در بازارهای نوظهور: نقش سیاست‌ها و مقررات دولتی» در بخش مقالات تازه پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، طی چند دهه گذشته، اقتصاد بسیاری از بازارهای نوظهور به سرعت رشد کرده، میلیون‌ها نفر را از فقر نجات داده و طبقه متوسط درحال‌رشدی را ایجاد کرده است. بیمه برای توسعه اقتصادی، حیاتی است زیرا از طریق حفظ زندگی، معیشت و دارایی‌های افراد در برابر ریسک‌های بیمه‌پذیر، به فعالیت‌های اقتصادی قوت می‌بخشد.

همچنین، بیمه با دفع تکانه‌های ناشی از حوادث ناگوار، خدمات کاهش ریسک مهمی را ارائه می‌کند و با جذب سرمایه‌های خصوصی به اقتصاد کمک می‌نماید. با بروز حوادث مرتبط با تغییرات اقلیم، کوید ۱۹ و دیگر حوادث فاجعه‌بار که سبب افزایش آسیب‌پذیری اجتماعی می‌گردد. در حال حاضر دغدغه اصلی نفوذ بیمه است که در بازارهای نوظهور همچنان پایین مانده است.

چکیده حاضر برگرفته از گزارش انجمن ژنو و نشست توسعه بیمه (IDF) است که به کاوش در زمینه چگونگی اثرگذاری مقررات و سیاست‌های کلان دولتی بر تسهیل یا محدودیت در توسعه بازارهای بیمه‌ی استوار و پاسخگو که به رفع کمبود پوشش‌های حیاتی کمک شایانی می‌نمایند، می‌پردازد. همچنین، این گزارش توصیه‌هایی در زمینه گام‌هایی که دولت‌ها می‌توانند برای ایجاد فضای حقوقی، تنظیم‌مقررات و سیاست‌گذاری بردارند تا منابع و قابلیت‌های بیمه را به بازارهای بیمه نوظهور سوق دهند، ارا‌ئه می‌نماید.

علاقه‌مندان برای مطالعه متن کامل این مطلب علمی می‌توانند به بخش مقالات تازه پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17668/5531/Staging/ مراجعه نمایند.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.