تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 15:31
کد خبر : 33963

تفاهم‌ نامه همکاری بین “ایفیک” و “صندوق توسعه ملی” امضاء شد

تفاهم‌ نامه همکاری بین “ایفیک” و “صندوق توسعه ملی” امضاء شد
اخبار پولی مالی_ نخستین تفاهم نامه همکاری فی ما بین صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک)، در خصوص خرید، ایجاد و توسعه نهاد های مالی خارجی و سرمایه گذاری مشترک خارجی امروز شنبه 21 آبان 1401 ، امضاء شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، تفاهم نامه همکاری بین صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران (ایفیک)، در خصوص خرید، ایجاد و توسعه نهادهای مالی خارجی و سرمایه‌گذاری مشترک خارجی امروز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱، به امضای طرفین رسید.

در این دیدار محمد آرام رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران(ایفیک)، اولین هدف از انعقاد این تفاهم نامه مشترک را افزایش سرمایه‌ی دو طرف عنوان کرد و گفت: دومین نکته این است سرمایه‌گذاری باید در جایی انجام شود که علاوه بر افزایش سود، منجر به افزایش سرمایه‌گذاری‌های اثر گذار در اقتصاد کشور شود و به نوعی به افزایش صادرات یا تسهیل واردات کمک کند.

وی با ذکر اینکه تمام معاملات به صورت رسمی انجام می‌شود، گفت: منابع صندوق توسعه ملی نه تنها متعلق به نسل فعلی بلکه متعلق به نسل‌های آینده است و هرگونه سرمایه‌گذاری در قالب این تفاهم نامه به صورت رسمی و با نظارت چند نهاد معتبر، اعم از بورس و بانک مرکزی انجام می‌شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران(ایفیک)، حضور یک نهاد دولتی و بزرگ در سرمایه‌گذاری را از معیارهای مهم سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بر این اساس، صندوق توسعه ملی و “ایفیک” هیچ یک به تنهایی و راسا در جایی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد و یک همراه دولتی و بزرگ در کشور هدف نیز با آنها شریک خواهد شد.

آرام با اشاره به تجربه‌ی چندین ساله‌ی “ایفیک” در بخش سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی با رعایت نکات فوق و با حسابرسی منظم و گزارشگیری مرتب تاکنون موفق عمل کرده است.

وی در ادامه به ذکر چند پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای ورود صندوق به آن پرداخت و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران(ایفیک)، آمادگی دارد هرجا پروژه‌ی قابل قبولی تعریف شود در ابتدا آن را به صندوق توسعه ملی پیشنهاد دهد.

رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران(ایفیک)، با تأکید بر بسترسازی لازم در بخش سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: به عنوان مثال سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی خط لوله گاز می‌تواند بستر مناسبی برای تجارت گاز و مبادلات آن نیز فراهم کند.

آرام با اشاره به فعالیت ایفیک در ۱۵ کشور جهان، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران دارای ۱۶ شرکت در ۱۵ کشور جهان از جمله آلمان، پرتغال، مصر، آفریقای جنوبی، پاکستان، برزیل، عمان ، سودان و امارات است و به زودی وارد کشور روسیه نیز می‌شود.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.