تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 13:28
کد خبر : 34067

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین:

یک‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان برای بازارگردانی «پالایش یکم» در نظر گرفته شد

یک‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان برای بازارگردانی «پالایش یکم» در نظر گرفته شد
اخبا پولی مالی_ «صندوق نوین پیشرو» با منابع مالی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، پس از انتشار اطلاعیه بازارگردانی توسط شرکت بورس تهران، عملیات بازارگردانی خود را بر روی صندوق پالایش یکم آغاز می‌کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، داوود رزاقی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین با اشاره به اینکه یکی از صندوق‌های این شرکت به نام «صندوق نوین پیشرو» به عنوان بازارگردان صندوق پالایش یکم برگزیده شده است، اظهار کرد: زمان آغاز بازارگردانی این صندوق با توجه به اطلاعیه شرکت بورس تهران مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان آغاز و پایان بازارگردانی و همین طور میزان خرید از سوی بازارگردان از طریق اطلاعیه شرکت بورس تهران مشخص معلوم می‌شود، تصریح کرد: براساس اطلاعیه رسمی شرکت بورس تهران و مشخص شدن میزان تعهد بازارگردان، منابع مالی لازم که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است در اختیار بازارگردان صندوق پالایش یکم قرار خواهد گرفت تا بازارگردان این صندوق بتواند به تعهدات روزانه خود بپردازد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین با اشاره به اختلاف میان ارزش خالص دارایی (NAV) پالایش یکم و قیمت روی تابلو، اذعان کرد: قیمت این سهم در حال حاضر بسیار ارزنده است و تلاش می‌شود با عملیات بازارگردانی، این دو قیمت به یکدیگر نزدیک شوند.

به گزارش سنا، چندی پیش اساسنامه دو صندوق پالایش و دارا یکم اصلاح شد و به تصویب هیئت دولت رسید.

براساس این اصلاحات، این دو صندوق به صندوق سرمایه‌گذاری بخشی تبدیل شدند. همچنین، مدیریت دو صندوق یادشده از مدیریت غیرفعال به مدیریت فعال تغییر کرد و رکن بازارگردان نیز به صندوق‌های مزبور افزوده شد.

با اعمال اصلاحات اساسنامه به شرح فوق، صندوق امکان تغییر پرتفوی سهام خود مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه را خواهد داشت و بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق افزوده شده و در راستای نقدشوندگی و کاهش فاصله بین NAV و قیمت بازار، مجاز به صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.