تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 20:20
کد خبر : 79508

مجمع «کگهر» ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد

مجمع «کگهر» ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
اخبار پولی مالی-در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین برای سال مالی منتهی به آذر 1402 که با حضور بیش از 92 درصد سهامداران در هتل المپیک تهران برگزار شد سود 320 تومانی به ازای هر سهم تصویب شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، امروز ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران در هتل المپیک تهران برگزار شد.

محمد محیاپور، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در این مجمع، با بیان اینکه معدن این شرکت با حداقل ۶۴۰ میلیون تن ذخیره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن روباز سنگ‌آهن خاورمیانه شناخته می‌شود گفت: ما امسال توانسیتم بیش از ۱۶ میلیون تن سنگ آهن را از این معدن استخراج کنیم که نشان می دهد این معدن جزو خاص ترین معادن است و ما یک برنامه پیوسته ۱۰ساله را جهت برداشت از آن تدوین کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: زنجیره فولاد در شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در حال تکمیل است و پتانسیل اصلی شرکت در حوزه سنگ‌آهن و فولاد است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین میزان ذخایر سنگ‌آهن خام جهان را ۱۷۳.۵ میلیارد تن اعلام کرد و افزود: از این میزان، استرالیا ۵۱ میلیارد تن، برزیل ۳۴ میلیارد تن و ایران ۲.۷ میلیارد تن ذخیره سنگ‌آهن دارد که شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین دومین تولیدکننده سنگ‌آهن کشور است.

 

دستاوردهای شرکت گهرزمین در سال ۱۴۰۲

وی به دستاوردهای شرکت گهرزمین در سال جاری اشاره کرد و گفت: ما شاهد افزایش تولید تمامی محصولات نسبت به سال گذشته بودیم و این در حالی است که استخراج سنگ آهن نسبت به سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

محیاپور ادامه داد: در تولید گندله نسبت به سال گذشته افزایش ۴۵ درصدی و همچنین افزایش ۲۵ درصدی درآمد عملیاتی در سال مالی ۱۴۰۲ نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ را شاهد بودیم.

وی با اشاره به کسب جایگاه نخست بازار فرابورس درباره دیگر دستاوردهای این شرکت گفت: ما در اولین حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی موفق به  کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی شدیم در همین حال کسب ۲۳ رکورد تولید در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، دسترسی به بازارهای جدید صادراتی، ثبت بهترین عیار آهن گندله و کنسانتره تولید شده در کشور، تملک سه هزار هکتار زمین در شهرستان بردسیر به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای، افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه ثبتی شرکت، افزایش ۱۳.۵ درصدی قیمت محصول گندله گهرزمین نسبت به قیمت پایه و تغییر نام شرکت از سنگ آهن گهرزمین به معدنی و صنعتی گهرزمین، از دیگر موفقیت‌های شرکت در سال جاری به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین همچنین با اشاره به رکوردهای ماهیانه تولید سال مالی ۱۴۰۲ به ثبت ۲۳ رکورد تولید در این شرکت اشاره کرد و افزود: ۵ رکورد در تولید گندله، ۸ رکورد در تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی و ۱۰ رکورد در تولید کنسانتره به ثبت رسیده است که حاکی از عملکرد موفق مجموعه در این بازه زمانی بوده است؛ میزان تولید گندله ۴۵ درصد، کنسانتره ۱۳ درصد، سنگ‌آهن دانه‌بندی ۱۴ درصد و کلوخه ۱۴ درصد رشد تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

 

اختصاص سهم ۲۷ درصدی تولید گندله کشور 

وی با بیان اینکه گهرزمین در حال حاضر سهم ۱۸ درصدی از تولید کنسانتره کشور و سهم ۲۷ درصدی از تولید گندله کشور را به خود اختصاص داده است افزود: در سال جاری، رکورد استخراج حدود ۱۵.۶ میلیون تن سنگ‌آهن و باطله‌برداری حدود ۶۶.۱ میلیون تن روباره و باطله سنگی را ثبت کردیم که به ترتیب با افزایش ۱.۹۷ و ۰.۹ میلیون تنی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است. برنامه ما برای تولید کنسانتره در سال مالی جدید ۶ میلیون و ۵۰۰هزار تن بود که با رشد ۱۱.۸۹ درصدی، موفق به تولید هفت میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۴۸ تن کنسانتره در این مدت شدیم؛ ضمن اینکه در این مدت، تولید ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده را هدف‌گذاری کرده بودیم که این میزان با ثبت افزایش ۱۱.۲۳ درصدی، به ۱۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۲۴۶ تن سنگ‌آهن رسید.

 

طرح های توسعه ای گهرزمین

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با بیان اینکه کارخانه احیا مستقیم شرکت ۵۱.۱۳ درصد پیشرفت داشته است گفت: احداث واحد احیا مستقیم در منطقه بردسیر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای گهرزمین به شمار می‌آید که این پروژه تا پایان سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی همراه بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری برسد. این در حالی است که عملیات حفاری اکتشافی در پهنه جبال بارز نیز در حال انجام است. همچنین پروژه بازیابی آب پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است که این پروژه مصرف آب را کاهش داده و تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

محیاپور احداث کارخانه بازیابی آب و مدیریت باطله خطوط کنسانتره را  از دیگر طرح‌های توسعه‌ای «کگهر» دانست و افزود: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است و در صورت تامین به موقع تجهیزات خارجی، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین خرید، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه رادار سامانه پایش آنلاین دیواره معدن، یکی از طرح‌های توسعه‌ای ارزشمند مجموعه بود که خوشبختانه با سرمایه ۴۰ هزار میلیون ریالی در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به مرحله اجرا رسید.

 

مشارکت ۲۰ درصدی در سرمایه‌گذاری معدن جانجا

وی اضافه کرد: پروژه حمل پیوسته مواد معدنی (IPCC) در مرحله تهیه اسناد و برگزاری مناقصه است که این پروژه ۲۵ درصد از هزینه معدنکاری را کاهش می‌دهد. مشارکت ۲۰ درصدی در سرمایه‌گذاری معدن جانجا از دیگر طرح‌های توسعه‌ای گهرزمین است که پیمانکار آن انتخاب شده است. همچنین پروژه افزایش زیرسقفی کارخانه‌های کنسانتره نیز در مرحله طراحی و تهیه اسناد مناقصه است.

گفتنی است سهامداران عمده شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین شامل؛ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۲۸.۳۷ درصد، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید ۲۶.۱۲ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۱۹.۱۵ درصد، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر ۱۸.۹۲  درصد، شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر ۲.۳۸  درصد و ۵.۰۶ درصد سایر سهامداران است.

در ادامه این جلسه پس از پاسخگویی به سوالات سهامداران به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد ۳۲۰ تومان سود به ازای هر سهم برای سهامداران در نظر گرفته شود همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.