تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 15:41
کد خبر : 30618

نخستین گام حضور بانک فراساحلی در کیش برداشته شد

نخستین گام حضور بانک فراساحلی در کیش برداشته شد
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: نخستن گام حضور بانک فراساحلی (افشور) به عنوان یکی از راهکارهای تامین مالی بین المللی در این جزیره با حضور یکی از این بانک ها برداشته شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، مهدی کشاورز عصر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه های فرصت های سرمایه گذاری کشور و بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: این نمایشگاه ها که به کیش اینوکس شهره است هم اکنون به رویدادی اثر گذار و قابل اعتماد در اکو سیستم اقتصادی کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با توجه مضاعف برگزارکنندگان و سازمان منطقه آزاد کیش به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، در آینده نزدیک به خلق گفتمانی فراگیر با محوریت بهبود حکمرانی اقتصادی کمک کننده باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: این گفتمان با تکیه بر پایداری مدافعان امنیت و صلابت سربازان اقتصادی کشور، خواب آشفته دشمنان این مرز و بوم را بیتعبیر خواهند گذاشت و زمینه خلق نشاط اقتصادی برای جوانان پرتلاش و خوش فکر ایران اسلامی را فراهم خواهد کرد.

کشاورز یادآور شد: در جریان برگزاری این رویداد در سال های گذشته ۲ هزار شرکت داخلی و خارجی با مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر از کارشناسان برگزاری و در هح بیش یک هزار و ۲۰۰ ملاقات تجاری و یک هزار و ۲۵۰ تفاهم نامه به آنها رسیده و اکنون به نمادی از یک رویداد اقتصادی موفق در سطح کشور تبدیل شده است.

وی افزود: رویداد امسال دارای وجوه متمایز بسیاری است که حضور بانک مرکزی، شرکت ملی انفورماتیک در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی و بانک سایروس، به عنوان اولین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش از مهمترین آنها است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز و به مناسبت این رویداد ، از سامانه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش در مسیر نقشه راه هوشمندسازی، نقشه جامع گردشگری و توسعه پایدار، طرح جامع ساماندهی سواحل، به رونق اقتصادی و سرمایه گذاری رونمایی شد.

وی گفت: این جزیره به دلیل مزیت‌های جغرافیایی، طبیعی، زیرساخت‌های مختلف و مزیت‌های قانونی مناطق آزاد، به عنوان هاب فعالیت‌های پولی و مالی کشور در مناطق آزاد و استقرار بانک‌ها و مراکز مالی خارجی در نظر گرفته شده است.

کشاورز گفت: انتظار می رود با ایجاد نهادهای پولی و مالی آفشور از جمله بورس بین‌الملل، بانک آفشور و بیمه آفشور و حمایت از ظرفیت‌های اکوسیستم خدمات مالی آفشور، در تحقق مأموریت‌های ملی و حاکمیتی خود در چارچوب سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت محترم سیزدهم موفق باشد.

بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ عصر دوشنبه گشایش یافت که در ان ۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی در ۹۰ غرفه نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی توانمندی های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه ۵۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های بورس، بانک، بیمه ۷۰ طرح برای جذب سرمایه شرکت های مختلف ارایه کردند.

در این آیین سامانه سرمایه گذاری و فرصت های سرمایه گذاری کیش، سامانه مدیریت جامع پرداخت ای بی پی، سامانه معاملات آنلاین ای بی تریدر پلاس نیز با حضور مسوولان حاضر در نمایشگاه گشایش یافت.

الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه و بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های خصوصی و دولتی، سازمان بنادر و دریا نوردی، فرابورس ایران و منطقه آزاد تجاری کیش از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.