تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 10:54
کد خبر : 75468

برای سه شنبه این هفته:

عرضه بلوک‌ ۵۱ درصدی استقلال و پرسپولیس منتفی شد

عرضه بلوک‌ ۵۱ درصدی استقلال و پرسپولیس منتفی شد
اخبار پولی مالی_ عرضه دو بلوک‌ ۵۱ درصدی باشگاه استقلال و پرسپولیس در سه شنبه این هفته به دلیل نبود متقاضی، منتفی شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، طبق برنامه دولت و سازمان خصوصی سازی، قرار بود بلوک ۵۱ درصدی سهام استقلال و پرسپولیس ( شامل بیش از ۵.۳ و ۵.۵ میلیارد سهم) سه شنبه این هفته برای دومین بار به ارزش ۱.۸ و ۲.۱ هزار میلیارد تومان عرضه شود اما طبق اعلام فرابورس، عرضه این دو بلوک به دلیل نبود متقاضی، انجام نمی‌شود.

براساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم بلوک “پرسپولیس و استقلال” معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به‌ اضافه ۱۱۰ درصد به‌شرط آنکه از ۳۹۴۶ و ۳۳۶۲ ریال کمتر نباشد، تعیین شده بود.

پیش از این صدا و سیما مدعی شده بود: یک شرکت نفتی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و زیرمجموعه تامین اجتماعی متقاضی خرید بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس هستند. همراه اول و ایرانسل نیز برای خرید سهام دو باشگاه بی میل نیستند و شاید رقبای اصلی زیرمجموعه تامین اجتماعی­ و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس محسوب شوند!

خصوصی سازی دو باشگاه طی ۲۰ سال اخیر بار‌ها وعده داده شده اما هر بار بنا به دلایلی به تعویق افتاده است. وزارت ورزش هم در سال‌های اخیر هزینه‌های مالی، اعتباری بسیاری برای دو باشگاه متحمل شده و زمان زیادی را صرف رتق و فتق امور دو باشگاه کرده و به نوعی برخی وظایف اصلی را پشت هواداران میلیونی این دو تیم از دست داده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.