تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 16:44
کد خبر : 74936

رییس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اعلام کرد:

صدور مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری برای ۴۲ نهاد مالی

صدور مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری برای ۴۲ نهاد مالی
اخبار پولی مالی_ از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای آذر ماه، مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری در اختیار ۴۲ نهاد مالی مختلف قرار گرفته است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، سیاوش پرویزی‌نژاد رییس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اعلام این که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای آذر ماه، مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری صادر شده، اظهار داشت: نهادهای مالی دریافت کننده مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل«تأمین سرمایه، سبدگردان، کارگزاری، مشاور سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری و هلدینگ» بوده‌اند.

تعداد مجوز فعالیت‌های صادره شده در ۹ ماه گذشته

صدور مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری برای ۴۲ نهاد مالی

وی در ادامه افزود: بر اساس این مجوزها، طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار انواع نهادهای مالی قرار گرفته تا بتوانند زنجیره خدمات خود را کامل کرده و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عمق ببخشند.

رییس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در بازه ۹ ماهه امسال ۵۱ مجوز موافقت اصولی نیز برای ۴۰ نهاد مالی متفاوت صادر شده است.

تعداد مجوز موافقت‌های اصولی صادر شده در ۹ ماه گذشته

صدور مجوز فعالیت ۵۱ صندوق سرمایه‌گذاری برای ۴۲ نهاد مالی

پرویزی‌نژاد با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است، گفت: در این راستا توجه به توسعه متوازن نهادهای مالی از جمله مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد.

وی اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با صدور مجوز فعالیت برخی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل تأسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیش شرط‌هایی را برای راه اندازی این نوع صندوق‌ها تعیین کرده که می‌توان به صندوق‌های«سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، در اوراق بهادار مبتنی بر کالا- فلز طلا و بازنشستگی تکمیلی» اشاره کرد.

پرویزی‌نژاد اضافه کرد: جنس این شرایط غالبا از نوع سرمایه و همچنین تجربه مدیریتی است که این موضوع به معنای تعیین انحصار نیست و به محض اینکه نهاد مالی شرایط را احراز کند، می‌تواند درخواست تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری مربوطه را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کند.

وی در پایان در ارتباط با تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای صندوق‌های سرمایه گذاری با توجه به تدوین، تصویب و ابلاغ مقررات صندوق‌های سرمایه گذاری چندبخشی نیز گفت: قصد داریم درآینده‌ نزدیک این امکان ویژه را به سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز تعمیم دهیم تا هزینه‌ها تاسیس، راه اندازی و اداره این نوع صندوق ها به طور محسوسی کاهش یابد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.