تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 10:05
کد خبر : 18414

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد: 

سوت‌زنی به شرط آگاهی کافی از تخلفات بازارسرمایه

سوت‌زنی به شرط آگاهی کافی از تخلفات بازارسرمایه
اخبار پولی مالی، به سبب تخصصی بودن بازارسهام هرشخصی صلاحیت اظهارنظر در خصوص تخلفات را ندارد به همین خاطر چارچوب این مسئله نیز باید به طور واضح از سوی سازمان بورس مشخص شود.

به گزارش اخبار پولی مالی، حسین کرمی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با خبرنگارما در خصوص تاثیر سوت زنی بر شفافیت بازارسهام، اظهار کرد: سوت‌زنی در بازار بورس اقدامی بازاردارنده است و به کاهش تخلفات شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه کمک می‌کند.

حسین کرمی گفت: سطح کارایی اطلاعات در بازارسرمایه در مقایسه با سال‌های اخیر به سبب تجمیع تمامی اطلاعات در سامانه کدال و اقدامات اخیر سازمان بورس پیشرفت قابل توجهی کرده است.

کرمی با بیان اینکه در زمان ریزش بازارسرمایه بحث اخلال حقوقی‌ها در بازار مطرح بود که برای تعدادی از آن‌ها به سبب سوت‌زنی‌های صورت گرفته پرونده‌های متعددی تشکیل شد افزود: بسیاری از سهامداران نسبت به تخلفات در بازارسهام آگاهی لازم را ندارند به همین خاطر سازمان بورس در ابتدا باید تخلفات را در سامانه دیده‌بان سلامت نمایش دهد.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر نیز به سبب تخصصی بودن بازارسهام هرشخصی صلاحیت اظهارنظر در خصوص تخلفات را ندارد به همین علت چارچوب این مسئله نیز باید به طور واضح از سوی سازمان بورس مشخص شود.

کرمی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم بخشی به فرآیند سوت‌زنی و مدیریت کارا شاهد افزایش شفافیت در معاملات بازارسهام باشیم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.