تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 10:59
کد خبر : 78278

علی مطیع جهانی

آینده اقتصاد با مشارکت مردم

آینده اقتصاد با مشارکت مردم
اخبار پولی مالی- اقتصاد تعاونی بعنوان مردمی ترین نوع اقتصاد در حال حاضر در سراسر جهان در حال رشد و توسعه است. این نظام اقتصادی به دلیل مزایای متعددی که دارد، به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد آینده شناخته می‌شود. اقتصاد مردمی یک نظام اقتصادی پویا و کارآمد است که می‌تواند نقش کلیدی در توسعه پایدار ایفا کند. همانطور که در اهداف نظام توسعه ای آمده است اقتصاد مردمی می تواند در نظام توسعه اجتماعی و رفاه مردم، نظام توسعه اقتصادی و نظام توسعه فرهنگی تاثیر گذار بوده و به بهبود زندگی افراد جامعه کمک کند.

اقتصاد تعاونی بعنوان مردمی ترین نوع اقتصاد در حال حاضر در سراسر جهان در حال رشد و توسعه است. این نظام اقتصادی به دلیل مزایای متعددی که دارد، به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد آینده شناخته می‌شود. اقتصاد مردمی یک نظام اقتصادی پویا و کارآمد است که می‌تواند نقش کلیدی در توسعه پایدار ایفا کند. همانطور که در اهداف نظام توسعه ای آمده است اقتصاد مردمی می تواند در نظام توسعه اجتماعی و رفاه مردم، نظام توسعه اقتصادی و نظام توسعه فرهنگی تاثیر گذار بوده و به بهبود زندگی افراد جامعه کمک کند.

در نظام توسعه اجتماعی با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و توسعه زیرساخت های اجتماعی و افزایش مشارکت های اجتماعی از جمله تولید مسکن، افزایش سرانه خدمات عمومی و بالابردن سطح آموزش می‌توان در افزایش سطح مشارکت مردم در اقتصاد نقش آفرینی کرد.

در نظام توسعه اقتصادی با ایجاد مشاغل و کسب‌ و کارها و ایده های جدید سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های خرد مردم در قالب تعاونی های فراگیر ملی و نوع جدید و ایجاد بستر های مناسب به منظور جذب مشارکت های خارجی در بستر اقتصاد مردمی به تولید ثروت و رونق اقتصادی کمک نمود.

در بحث نظام توسعه فرهنگی و مسئولیت اجتماعی با همبستگی و برنامه ریزی صحیح در جهت حمایت و توسعه مشارکت مردم در مسئولیت اجتماعی با ساز و کار تعاونی می توان یک نظام اجتماعی درست و پایدار ایجاد کرد و زمینه مشارکت و همکاری و رعایت حقوق افراد جامعه را در فرهنگ مردم پایه ریزی نمود.

در مجموع آینده اقتصاد با مشارکت مردم در اجرایی شدن سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی واقعی در کشور و جلب اعتماد دولتمردان به حمایت از اقتصاد تعاونی بعنوان رکن دوم اقتصادی کشور و همگام با سیاست های مردمی دولت می‌تواند در شرایط خاص اقتصادی و شرایط تحریم های ظالمانه در اقتصاد خانوار ها نقش آفرینی نموده و جامعه را به سوی توسعه پایدار سوق دهد.

* عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.