تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 15:51
کد خبر : 5688

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت خبر داد:

ساخت راکتورهای ایرانی‌ساز توسط پتروشیمی دهدشت

ساخت راکتورهای ایرانی‌ساز  توسط پتروشیمی دهدشت
اخبار پولی مالی- پیشرفت مهندسی پتروشیمی دهدشت به سرعت در حال انجام است و به ۸۴.۷ درصد رسیده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، مدیرعامل پتروشیمی دهدشت در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالیانه به طور فوق العاده این شرکت، به ارائه گزارشی از پیشرفت طرح این پتروشیمی خبر داد و گفت: پیشرفت مهندسی پتروشیمی دهدشت به سرعت در حال انجام است و به ۸۴.۷ درصد رسیده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمدرضا صاحب نسق درصد پیشرفت کلی پروژه را ۲۷.۸ درصد اعلام کرد و گفت: در حدود چهار هزار تن تجهیزات این پتروشیمی در کارگاه‌های مختلف در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است و باعث افتخار است که راکتورهای ایرانی‌ساز شده این پتروشیمی توسط شرکت توانمند ایرانی آذرآب به سرعت در حال ساخت و تکمیل است و در ابتدای بهمن ماه و مصادف با دهه مبارک فجر اولین محموله تولید شده توسط آذر آب به مجموعه تحویل خواهد شد.
وی با اشاره به ساخت راکتورهای پروژه با شرکت آذرآب، قرارداد ساخت columns‏ و pressure vessels‏ وInternal process‏ با شرکت فاتح صنعت کیمیا/ پتروپارس و قرارداد ساخت refrigeration unit‏ با شرکت نارگان/ کسری‌وند که در دومین همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی قرارداد این تجهیزات منعقد شد و افزود: این قراردادها در سریع‌ترین زمان به مرحله عملیاتی رسیده است و امروز در مجموع ۱۱۴ دستگاه به ارزش کلی ۳۸ میلیون یورو شامل راکتورها، برج‌ها، مبدل‌های حرارتی، کولرهای هوائی و مخازن تحت فشارپکیج refrigeration و کمپرسورهای off gas و کمپرسورهای recycle gas شرکت‌های داخلی در حال ساخت است، لوله‌ها و اتصالات زیر زمینی نیز خریداری شده و به محل سایت حمل شده است.
صاحب نسق تصریح کرد: با اتمام ساخت این تجهیزات و انتقال آن‌ها به سایت شاهد خواهیم بود، این طرح که محصول آن پلی اتیلن سنگین خواهد بود و با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۱۴۳میلیون یورو و یک هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه بخشی از این هزینه ارزی بابت خرید لایسنس و پکیج مهندسی طراحی پایه انجام گرفته است که این امر باعث صادراتی شدن محصول تولیدی این مجتمع خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت همچنین از اخذ مجوز ۵۷ میلیون یورویی بصورت اعتبار اسنادی buyers credit جهت تأمین برخی از تجهیزات کلیدی این طرح خبر داد و افزود: گشایش ارزی برای استفاده از این منابع در حال انجام است.
وی ادامه داد: پیمانکاران اجرائی در سایت برای اجرای ساختمان‌های صنعتی اصلی و فونداسیون‌های صنعتی حضور فعال دارند و تمام مخازن ذخیره مواد مورد نیاز برای خط تولید توسط پیمانکار در حال اجرا است، همچنین ساخت ساختمان‌های واحد انبارهای محصول به مساحت حدود ۴۰ هزار متر مربع انجام شده و تمام تجهیزات اصلی شامل راکتورها، برج‌ها، مبدل‌های حرارتی، کولرهای هوائی و مخازن تحت فشار در حال ساخت در شرکت‌های آذر آب، فاتح صنعت، و شرکت مصنوعات فلزی سنگین در حال ساخت است.
صاحب نسق همچنین با بیان اینکه تمام کمپرسورهای بخش فرآیندی پروژه سفارش‌گذاری شده‌اند و پرداخت‌های اولیه آن‌ها برای شروع کار انجام شده است، گفت: قرارداد ساخت ترانس‌های پست‌های فشار قوی ۴۰۰ و پست اختصاصی ۱۳۲ کیلو ولت با شرکت آریا ترانسفوقدرت منعقد شده، قرارداد اتصال به شبکه ۴۰۰ سراسری که بدلیل‌عدم وجود زیر ساخت در منطقه دهدشت بالاجبار از خط بهبهان – گچساران و از فاصله ۷۰ کیلومتری باید تأمین می‌شد با شرکت برق خوزستان منعقد و مجوز اتصال اخذ شده و اسناد مناقصه مشاور این بخش برای واگذاری و اجرای پست‌ها و خطوط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت در دست تهیه بوده تا مرحله انتخاب پیمانکار انجام پذیرد.
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت تصریح کرد: نقشه برداری مسیرهای انتقال آب و برق توسط مشاور در حال انجام است و محل اجرای گیت ۴۰۰ کیلو ولت نهائی شده است و مناقصه اجرائی خط انتقال آب و انتخاب پیمانکار در حال انجام است، همچنین بقیه اسناد مناقصه برای اجرای ایستگاه اتیلن ورودی به مجتمع آماده گردیده که پس از هماهنگی نهایی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مرحله اجرا در می‌آید.
وی در پایان به سهامداران و به ویژه مردم منطقه دهدشت این اطمینان را داد که مراحل ساخت و تکمیل این طرح طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حال انجام است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.