تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 18:23
کد خبر : 48432

دومین بانک بزرگ آمریکایی هم تعطیل شد

دومین بانک بزرگ آمریکایی هم تعطیل شد
اخبار پولی مالی_ دولت آمریکا شب گذشته یک بانک بزرگ دیگر در این کشور را تعطیل کرد و دلیل آن را وجود یک خطر سیستمی در این بانک اعلام کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سی ان بی سی، شب گذشته دولت آمریکا بانک سیگنچر ایالت نیویورک را که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌‌‌‌‌های فعال در حوزه تأمین مالی فعالیت‌‌‌‌‌های مرتبط با ارزهای مجازی در این کشور به شمار می‌رود، تعطیل کرد.

این اقدام با هدف جلوگیری از گسترش بحران بانکی در این کشور در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفته است. وزارت خزانه‌داری، بانک مرکزی فدرال آمریکا، و شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ما برای بانک سیگنچر هم ریسک مشابهی را شاهد هستیم و امروز آن را تعطیل کردیم.

دولت آمریکا می‌گوید سپرده‌گذاران در این بانک به‌طور کامل می‌توانند به سپرده‌های خود دسترسی پیدا کنند و پول خود را بازپس بگیرند. همین بیانیه در مورد ورشکستگی بانک سیلیکون ولی نیز صادر شده است.

دولت آمریکا روز جمعه بانک سیلیکون ولی را هم بسته بود و در قالب بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی در آمریکا در ۱۵ سال گذشته سپرده‌های این بانک را برای بازپرداخت به مشتریان ضبط کرد. سقوط بانک سلیکون ولی دومین شکست بانکی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

اصلی‌ترین دلیل شکل گرفتن بحران کنونی در نظام بانکی آمریکا افزایش نرخ بهره در این کشور است که سرمایه‌گذاری‌های بانک‌ها را دچار مشکل کرده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.