تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 13:49
کد خبر : 36405

کارشناس بازار سرمایه:

دولت بازار سرمایه را به حال خود رها نکرده است

دولت بازار سرمایه را به حال خود رها نکرده است
اخبار پولی مالی_ بازار سرمایه در چند روز گذشته دوباره مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت که تحت تاثیر چنین اتفاقی، شاخص بورس تا از مدار نزولی فاصله گرفت و وارد مرحله صعودی شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا، «حسین عبدی» ضمن تاکید بر حمایت دولت و سازمان بورس از معاملات بازار سهام، گفت: بازار سرمایه در چند روز گذشته دوباره مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت که تحت تاثیر چنین اتفاقی، شاخص بورس تا از مدار نزولی فاصله گرفت و وارد مرحله صعودی شد.

عبدی به روند این روزهای معاملات بورس اشاره کرد و افزود: تدابیر اتخاذ شده دولت و سازمان بورس باعث ضمن بازگشت دوباره اعتماد به سهامداران به بازار سرمایه شد، البته در روزهای اخیر افزایش قیمت دلار توانست تا حد زیادی بازخورد مثبتی را در وضعیت فعلی معاملات بازار سهام ایجاد کند.

وی اظهار داشت: رشد شاخص بورس همسو با صعود قیمت‌ها در بازارهای موازی صورت گرفت؛ بدین معنا که قیمت‌ها در اکثر بازارها صعودی شد.

عبدی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در چند روز گذشته مجدداً مورد توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت که تحت تاثیر چنین اتفاقی تا حدودی از مدار نزولی فاصله گرفت و وارد مدار صعودی شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: برخی ریسک‌ها مانند اخبار مذاکرات برجام، زمینه ساز ایجاد نوسانات منفی در بورس و تداوم آن در این بازار شده بود.

وی ادامه داد: به دنبال چنین اتفاقی و نیز نزول شاخص بورس، دولت و سازمان بورس بازار سرمایه را به حال خود رها نکردند و بر اساس تدابیر اتخاذ شده ضمن بازگشت دوباره اعتماد به سهامداران، زمینه کاهش نوسانات و نیز بهبود روند معاملات این بازار را فراهم کردند.

عبدی تاکید کرد: در کنار ورود بازار سهام به مدار صعودی، اما همچنان حجم معاملات این بازار در وضعیت مطلوب به سر نمی‌برد که این امر نشان دهنده وجود برخی نا اطمینانی‌ها مانند نرخ بهره بانکی، سیاست‌های مرتبط با لایحه بودجه سال آینده، توجه به گزارش شرکت‌ها در میان سهامداران است که باید این مسایل بیشتر مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

این کارشناس با بیان اینکه در صورت ادامه روند رشد نرخ ارز، بازار سرمایه همسو با دیگر بازارهای موازی رشد می‌کند، ادامه داد: باید منتظر ماند و دید عواملی غیر از عوامل کلان اقتصادی مانند تولید می‌توانند تعیین کننده رشد شرکت‌ها شوند یا خیر.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.