تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 12:56
کد خبر : 29387

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد؛

تمرکززدایی از اقدامات معاونت فناوری در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مؤدیان

تمرکززدایی از اقدامات معاونت فناوری در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مؤدیان
اخبار پولی مالی_ رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم تمرکز زدایی از اقدامات معاونت فناوری در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مؤدیان تأکید کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران(اینتا)، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد با یادآوری اهمیت هوشمند سازی و داده محوری در نظام مالیاتی تأکید کرد: معاونت فناوری ستاد سازمان، اختیار لازم برای پایش، تحلیل و استفاده از اطلاعات مؤدیان را به ادارات فناوری استان‌ها دهد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه نباید در سامانه‌های سازمان اطلاعات نادرست وجود داشته باشد، اظهار کرد: تا به امروز مسئولیت، متوجه معاونت فناوری بود اما اکنون باید این موضوع به ادارات فناوری استان‌ها تفویض شود.

منظور بیان کرد: نظام مالیاتی پلیس اقتصادی است و ما باید سلامت فعالیت‌های اقتصادی را تضمین کنیم. مطمئن هستیم با اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم تعداد زیادی مؤدی مالیاتی جدید شناسایی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فرایندهای مختلفی برای شناسایی فعالیت‌های اقتصادی پنهان وجود دارد، برای نمونه افرادی که بیش از صدبار واریزی به یک کد ملی داشته باشند، کد ملی مشکوک به تجاری خواهد شد و آن را کنترل خواهیم کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بابیان اینکه اطلاعات حاصل از گزارش‌های فصلی معاملات موضوع ماده ۱۶۹ فانون مالیات‌های مستقیم باید بیش از گذشته برای شناسایی فرار مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد،گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ٢٠ درصد پرونده‌های مهم مالیاتی عملکرد ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت و بقیه پرونده‌ها تا پایان سال رسیدگی می‌شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار امیدواری کرد سهم بالایی از بودجه دولت تا پایان این دولت با درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود و ادامه داد: این مهم می‌تواند برآیند و نتیجه برنامه تحولی سازمان امور مالیاتی و چرخش‌های مهم تحول‌آفرین در نظام مالیاتی در دوره جدید باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.