تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 18:36
کد خبر : 72436

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی از مالیات معاف شود

تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی از مالیات معاف شود
اخبار پولی مالی_ باید هر ۵ سال یکبار اجازه تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی داده شود و در عین حال تجدید ارزیابی‌ها از پرداخت مالیات معاف باشند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، جعفر قادری یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی موجب رونق در بازار سهام می‌شود.

قادری تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی را موثر در بازار سهام دانست و گفت: امکان دارد ارزش دفتری یک واحد تولیدی پایین باشد اما دارایی‌هایی داشته باشد. بنابراین وقتی تجدید ارزیابی صورت می‌گیرد دارایی‌های آن واحد که از قبل ثبت شده، افزایش پیدا کرده و در نهایت به وضع بهتری از لحاظ بانکی و مباحث سرمایه‌ای می‌رسد.

وی در عین حال بیان کرد: البته تاثیر این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که تجدید ارزیابی دارایی‌ها منجر به پرداخت مالیات بیشتر نشود.

این نماینده مجلس همچنین به ارائه راهکارهایی برای رونق بازار سهام پرداخت و گفت: باید هر ۵ سال یکبار اجازه تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی داده شود و در عین حال تجدید ارزیابی‌ها از پرداخت مالیات معاف باشند.

قادری با اشاره به مصوبه مجلس در طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: در این طرح ساختارهایی همچون شورای ملی تامین مالی ، صندوق تضمین، نظام رتبه بندی و توسعه دامن وثایق پیش‌بینی شده است که با اجرایی شدن این موارد می‎توان انتظار رونق بازار سهام را داشت.

وی در پایان بیان کرد: اجرای قانونی طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام می‌تواند به رونق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.