تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 16:57
کد خبر : 50196

رییس سازمان مالیاتی خبر داد:

افزایش کارآمدی و تحول نظام مالیاتی با شناسایی مؤدیان جدید

افزایش کارآمدی و تحول نظام مالیاتی با شناسایی مؤدیان جدید
اخبار پولی مالی_ رییس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از شاخص‌ها و رویکردهای تعیین‌کننده و تحول‌آفرین سازمان امور مالیاتی کشور جهت افزایش کارآمدی نظام مالیاتی را تمرکز و اهتمام ویژه بر شناسایی مؤدیان جدید عنوان کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان و با هدف بررسی نحوه حسابرسی و روند رسیدگی پرونده‌های مالیاتی و قطعی‌سازی آنها برگزار شد، اظهار داشت: تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب کار مستمر، جامع‌نگر و کارشناسی شده و با تکیه بر گسترش چتر مالیات و شناسایی مؤدیان جدید میسر خواهد شد.

در این جلسه، مدیران کل امور مالیاتی ستاد و شهر و استان تهران به ارائه آخرین آمار در حوزه پرونده‌های ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی به تفکیک سال، آخرین وضعیت آماده‌سازی پورتال اطلاعات بانکی، پورتال مالیات عملکرد، گزارش مربوط به حسابرسی سال ۱۴۰۰ و گزارش اظهارنامه‌های دریافتی منبع مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی سال ۱۴۰۰ پرداختند.

همچنین بررسی وضعیت گزارش مربوط به حسابرسی مؤدیان ویژه در سال ۱۴۰۰ و گزارش مربوط به حسابرسی ارزش‌افزوده مؤدیان حقیقی و حقوقی همان سال از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

گفتنی است جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی هر هفته با رویکرد بررسی جدیدترین تحولات، کارکردها و دستاوردهای حوزه‌های مختلف نظام مالیاتی و چالش‌ها و راهکارهای پیش روی تحقق اهداف کلان سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.