تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 16:14
کد خبر : 68683

افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات سه مشخصه اصلی تجدید ارزیابی

افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات سه مشخصه اصلی تجدید ارزیابی
اخبار پولی مالی_ هدف اصلی تجدید ارزیابی؛ افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات مفید است و صورت‌های مالی باید قابل اتکا بوده و بیطرفانه تهیه شود که به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی در جهت مثبت این ویژگی حرکت می‌کند.

به گزارش اخبار پولی مالی، سعید جمشیدی‌فرد، حسابدار رسمی و مشاور حقوقی با تاکید بر اینکه صورت‌های مالی شرکت‌ها باید دارای اطلاعات مربوط و قابل استفاده برای سهامداران باشد و قدرت پیش‌بینی پذیری و تائیدکنندگی را به استفاده‌کنندگان خود دهد، گفت: تجدید ارزیابی در گزارشی که عنوان صورت های مالی است باید خود را نشان دهد.

وی هدف صورت‌های مالی را ارائه مناسبی از عملکرد و وضعیت مالی و همچنین انعطاف پذیری مالی یک شرکت به طیف وسیعی از استفاده کنندگان عنون کرد و افزود: اطلاعات مالی باید مفید باشد و این مفید بودن از زبان حسابداری و استانداردها دو ویژگی کلی دارد نخست اینکه اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی باید مربوط باشد یعنی تحلیل‌گران و استفاده‌کنندگان اثبات کنند که مفید است.

جمشیدی فرد ادامه داد: مربوط بودن به معنای دیگر یعنی قابلیت پیش بینی و تاییدکنندگی است و این مهم در بازار سرمایه پیگیری می‌شود تا صورت های مالی قدرت پیش بینی داشته باشند.

وی به دیگر ویژگی کیفی صورت‌های مالی اشاره کرد و گفت: صورت‌های مالی باید قابل اتکا بوده و بیطرفانه تهیه شود که به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی در جهت مثبت این ویژگی حرکت می‌کند.

حسابدار رسمی و مشاور حقوقی تصریح کرد: ارائه صورت‌های مالی و اطلاعات مالی باید مفید باشد چرا که این ارائه قابلیت مقایسه ای بودن و قابل فهم بودن را به همراه دارد.

جمشیدی فرد با بیان اینکه هدف اصلی تجدید ارزیابی افزایش شفافیت، اثربخشی و ارائه اطلاعات مفید است، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های مطرح شده می‌توان اثربخشی را بالا برده و شفافیت لازم را ایجاد کرد.

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.