تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 16:30
کد خبر : 71525

اعطای ۶۷۰ میلیارد تومانی صندوق تامین خسارت بدنی به زیان‌دیدگان مازندرانی

اعطای ۶۷۰ میلیارد تومانی صندوق تامین خسارت بدنی به زیان‌دیدگان مازندرانی
اخبار پولی مالی_  صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور در راستای وظایف قانونی خود در هفت سال گذشته ۶۷۰ میلیارد تومان خسارت در مازندران پرداخت کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: همه وسایل نقلیه موتوری، زمینی و ریلی باید پوشش بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند.

قمصریان افزود: اگر در حین تصادف‌ها، شخص مقصر فاقد بیمه نامه شخص ثالث باشد صندوق تامین خسارت‌های بدنه حمایت می‌کند و در ادامه از مقصر این مبلغ را در اقساط دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هفت سال گذشته در سطح کشور بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت شده است. گفت: دراین مدت ۶۷۰ میلیارد تومان در هشت هزار پرونده به زیان دیدگان مازندران خسارت پرداخت شد.

قمصریان افزود: هفت سال گذشته به بیش از ۲ هزار نفر از زیان دیدگان فوتی در سطح استان هزینه پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: این صندوق پارسال بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان در سطح استان مازندران خسارت پرداخت کرده است.

باید کاری کرد تا هیچ وسیله نقلیه‌ای بدون بیمه نباشد

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: آمار خدمات در این بخش خوب است، اما اصل این است که حمل و نقل ما بیمه شود و باید کاری کنیم هیچ وسیله نقلیه‌ای بدون بیمه شخص ثالث نباشد و بدون آن حرکت نکند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: اینکه مالک وسیله نقلیه بیمه نکند ما بیائیم خلا را پر کنیم نوعی تشدید بی قانونی است، متاسفانه اکثر موتورسیکلت‌ها بدون بیمه هستند، البته خیلی‌ها بدون گواهینامه، بدون نور و پلاک و کلاه ایمنی و موارد دیگر هستند.

وی گفت:خسارت را از مقصر می‌گیرید؛ اگر مقصر، مقصر خطای انسانی باشد مشکلی نیست، اما وقتی می‌گویند ۳۰درصد تصادفات مربوط به خودروسازی است، آن‌ها را چه می‌کنید؟

محمدی لائینی ادامه داد: اگر ۳۰ درصد تصادفات هم مربوط به جاده هاست یک سومش را باید از آن پیمانکاران و عوامل دخیل که جاده را ساختند بگیرید.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت:آمار تلفات تصادفات جاده‌ای تا ۱۶هزار پائین آمده بود و روند کاهشی داشت، اما سال گذشته به ۱۹هزار رسید و پیش بینی شده بیشتر شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.