تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401 - 15:39
کد خبر : 34810

ارتقای روابط اقتصادی ایران و مجارستان با سفر وزیر اقتصاد به بوداپست

ارتقای روابط اقتصادی ایران و مجارستان با سفر وزیر اقتصاد به بوداپست
اخبار پولی مالی_ وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر به مجارستان با وزیر دارایی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این دیدار دو طرف بر ارتقا روابط اقتصادی، مالی و بانکی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشور مجارستان به این کشور سفر کرده در اولین روز حضور خود در بوداپست با میهای وارگا معاون نخست وزیر و وزیر دارائی مجارستان ملاقات و در خصوص تقویت روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که در محل ساختمان وزارت دارایی مجارستان برگزار شد، دو طرف بر اهمیت ارتقاء همکاری های اقتصادی، مالی و بانکی تاکید کردند و مبادله هیات‌های سیاسی و اقتصادی را پشتوانه مستحکمی برای تقویت روزافزون مناسبات ارزیابی کردند. وزیر اقتصاد کشورمان با تشریح دیدگاه‌های سیاسی و بین المللی و بیان ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی، تجاری و مالی جمهوری اسلامی ایران بر اراده مقامات کشورمان نسبت به تقویت روز افزون روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی مناسبات دوجانبه از جمله دیدارها و گفتگوهای بین وزرای امور خارجه، اقتصاد و دارایی و کشاورزی طرف ایرانی با همتاهای مجاری و برگزاری سومین کمیسیون مشترک اقتصادی را نشانه عزم راسخ ایران نسبت به تقویت روابط با کشور مجارستان دانست.

در این دیدار همچنین وارگاه، معاون نخست وزیر مجارستان طی اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر بین المللی، اعمال تحریم های ناعادلانه را موجب بی ثباتی و ازبین برنده تفاهمات و همکاری میان کشورها توصیف کرد و ضمن تاکید بر تقویت صلح و حل و فصل مسائل از طریق مذاکره بر اهمیت روابط دوجانبه مجارستان با کشورمان تاکید کرد.

وی افزود: در این شرایط جای بسی خوشنودی است که روابط دو کشور بر پایه اراده قوی سیاستمداران دو طرف استوار است.وزیر دارایی مجارستان برگزاری سلسله کمیسیون های مشترک بین دو کشور را نشانه پویایی روابط ارزیابی کرد و خواستار رفع موانع موجود و اجرایی شدن توافقات کمیسیون‌های پیشین شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.