تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 11:33
کد خبر : 77769

اصلاح فرآیند اخذ بیمه از پاداش، حق ماموریت و بازنشستگان ابلاغ شد

اصلاح فرآیند اخذ بیمه از پاداش، حق ماموریت و بازنشستگان ابلاغ شد
اخبار پولی مالی با پیگیری اتاق تعاون ایران سه موضوع اخذ بیمه از پاداش، حق ماموریت و بازنشستگان در 22 و 23امین جلسه شورای مقررات زدایی سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی و با همکاری نمایندگان تشکل های کارفرمایی اصلاح شد.

به گزارش اخبار پولی مالی از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، براساس پگیری های صورت گرفته اتاق تعاون ایران در شورای مقررات زدایی سازمان تامین اجتماعی، موضوع حق بیمه بر پاداش پرداختی با سه شرط: موردی و عملکردی، عدم استمرار، بابت عملکرد خاص باشد، مشمول نخواهد بود. همچنین در خصوص حق بیمه بازنشستگان مشغول کار نیز اصل بر این است که بازنشستگان مشمول حق بیمه نیستند مگراینکه تمام وقت بودن آن احراز گردد.کارفرمایان مکلفند مستندات لازم شامل حکم بازنشستگی، قرارداد، مبالغ واریزی و مستندات ورود و خروج در صورتی که ماهیت کار ایجاب می نماید در زمان رسیدگی ارائه نماید.

در خصوص فوق العاده حق ماموریت نیز مشمول کسر حق بیمه نیست و باید مستندات شامل حکم ماموریت، هزینه اسکان و پذیرایی ، هزینه ایاب و ذهاب و غیره می باشد، می بایست در زمان بازرسی ارائه شود همچنین الزامی به ارائه همه مدارک به طور توامان وجود ندارد. بنابراین استمرار و تکرار ماموریت در صورتی که مستندات و مدارک مربوطه موجود باشد ، مانع از غیر مشمول بودن حق بیمه نیست.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.