تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 19:35
کد خبر : 1350

آغاز نخستین گردهمایی میز صنعت سبدگردان بازار سرمایه

افراد بدون تخصص نباید به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند

افراد بدون تخصص نباید به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند
اخبار پولی مالی-نخستین گردهمایی میز صنعت سبد گردان بازار سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، در نخستین گردهمایی میز صنعت سبدگردان بازار سرمایه ، مدیران عامل شرکت‌های سبد گردانی در بازار بورس، ضمن بیان برخی مشکلات سبد گردانی در صنعت، برخی راهکار‌های پیشنهادی خود را بیان کردند.

طولانی بودن صدور مجوزها، نبود برخی صندوق‌های اختصاصی، یکی بودن قوانین برای صندوق‌های کوچک و بزرگ، تعریف نشدن صندوق‌های سرمایه گذاری در قوانین ثبت شرکتها، مشکلات تمدید مجوزها، تعارض منافع سبدگردان‌ها با کارگزاری‌ها و تغییر ابلاغیه‌های اجرایی از جمله مشکلاتی بود که در این نشست اعلام شد.

محمد علی دهقانی دهنوی در گردهمایی میز صنعت سبدگردان بازار سرمایه افزود: مثبت شدن بازار سرمایه، ربطی به عملکرد خوب ما مدیران بازار سرمایه ندارد و نباید ما آن را جزو افتخارات خود اعلام کنیم.

وی با اعلام اینکه مثبت و منفی شدن شاخص کل، تابعی از شاخص‌های و تغییرات اقتصادی کلی است، گفت: بالا رفتن شاخص را جزؤ افتخارات خود نباید اعلام کنیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به برخی مشکلات سال گذشته سهامداران بازار بورس، افزود: با صراحت اعلام می‌کنم افراد بدون تخصص نباید به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند و اگر هم وارد شدند باید تبعات و ریسک‌های احتمالی آن را بپذیرند.

وی همچنین گفت: ورود به بازار سرمایه در روش غیر مستقیم هم احتمال ریسک و زیان دارد، اما به اندازه روش مستقیم نیست.

دهنوی در ادامه افزود: سبد گردان‌ها باید خدمات مدیریت ثروت به مردم بدهند و راهنمایی کنند که چگونه اقدام و سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان بورس یکی از مشکلات بازار سرمایه در سال گذشته را ورود افراد غیر مطلع به بازار سرمایه خواند و گفت: برخی کارمندان در ساعت اداری بجای انظام وظیفه، مدام بازار و شاخص بورس را چک می‌کردند که این خیلی نامطلوب است و باید تا حد ممکن از آن جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از چالش‌های بازار سرمایه را همین اعلام حدود ۵۰ مشکل و دغدغه در گردهمایی امروز خواند و‌گفت: این میزان از مشکلات و نگرانی مدیران سبد گردان‌ها باز بورس نامطلوب است و باید حل شود.

دهنوی اضافه کرد: رساندن ۴۰ سبد گردان به ۵۰ سبد گردان، کافی نیست و باید تعداد سبد گردان‌ها به ۴۰۰ سبد گردان برسانیم، اما در عین حال باید قوانین را رعایت کنیم و منافع سرمایه گذاران را در نظر گرفت.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.