تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 17:02
کد خبر : 71529

۱۲ درصد ارزش معاملات خرد به یک صنعت رسید

۱۲ درصد ارزش معاملات خرد به یک صنعت رسید
اخبار پولی مالی_ رتبه‌بندی بازار‌های فرابورس بر اساس ارزش معاملات در هفته گذشته نشان می‌دهد؛ در میان بازار‌های سهامی، بازار دوم با معاملاتی به ارزش بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشته که در مقایسه با هفته اخیر رشدی ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بازار‌های فرابورس در هفته گذشته رشد مختصر حجم و ارزش معاملات را به همراه داشت. در بازار‌های سهامی فرابورس نیز سرمایه‌گذاران بیشترین دادوستد‌ها را در گروه انبوه‌سازی ثبت کردند تا این صنعت به‌تن‌هایی ۱۲ درصد از ارزش معاملات خرد را به نام خود کند.

همچنین؛ بازار‌های فرابورس در روندی متعادل و با حرکت‌هایی الاکلنگی، بدون نوسان خاصی در شاخص‌های منتخب به پایان رسید. تا جایی که شاخص کل فرابورس افت مختصر ۰.۱۱ درصدی داشت و در پایان هفته سطح ۲۵ هزار و ۴ واحد را ثبت کرد.

نگاهی به آمار معاملات بازار‌های سهامی

بر اساس این گزارش؛ هرچند شاخص‌های بورسی در هفته گذشته نوسان خاصی را تجربه نکردند، اما تحرکات در خریدوفروش انواع اوراق مالی در این مدت باعث شد حجم و ارزش معاملات رشد کند، همچنین در هفته گذشته شاهد افزایش نزدیک به دو برابری تعداد معاملات بودیم، به‌این‌ترتیب طی ۵ روز معاملاتی نزدیک به ۲۹ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ بر ۲۷۷ هزار میلیارد تومان طی ۱.۷ میلیون دفعه، دادوستد شد و رشد ۱۵ درصدی در حجم، ۶ درصدی در ارزش و ۹۷ درصدی در تعداد معاملات را به ثبت رساند.

افزون بر این؛ رتبه‌بندی بازار‌های فرابورس بر اساس ارزش معاملات در هفته گذشته نشان می‌دهد در میان بازار‌های سهامی، بازار دوم با معاملاتی به ارزش بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشته که در مقایسه با هفته اخیر رشدی ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین؛ بیشترین ارزش معاملات متعلق به بازار اول با ارزشی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که افزایش ۲۶ درصدی داشت. بازار پایه نیز در این مدت ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان ارزش معاملات را ثبت کرد و با رشدی ۹ درصدی همراه شد.

درمجموع در هفته اخیر ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان ثبت شد که ۵۳ درصد آن متعلق به ۷ صنعت برتر بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.