تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:26
کد خبر : 75873

گفتگوی مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس انجمن بیم‌سنجی پاکستان

گفتگوی مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس انجمن بیم‌سنجی پاکستان
اخبار پولی مالی_ محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه مجازی با محمد اوسامه دانگرا رئیس انجمن بیم‌سنجی پاکستان در خصوص آغاز همکاری‌های تخصصی در حوزه بیم‌سنجی گفتگو کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، محمد اوسامه دانگرا رئیس انجمن بیم‌سنجی پاکستان (PSOA)[1] ، فلک سومرو مشاور بیمه کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) [2] و عمر خان دبیر انجمن بیم‌سنجی پاکستان برگزار گردید، در خصوص آغاز همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش و پژوهش بیم‌سنجی حوزه بیمه و تکافل گفتگو و تبادل نظر شد.

رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدا ضمن قدردانی از انجمن بیم سنجی پاکستان برای حضور در این نشست، به معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرجع پژوهش و آموزش تخصصی در صنعت بیمه کشور پرداخت.

عسگری با تبیین اقدامات صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه در راستای راه اندازی تکافل در ایران از ابتدای سال ۱۴۰۱ و دریافت مجوز ارائه محصولات تکافل در کشور توسط ۱۰ شرکت بیمه، به تاکید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر برگزاری دوره‌های تخصصی‌بیم سنجی اشاره کرد و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی بیم‌سنجی حوزه بیمه رایج و تکافل به صورت حضوری و بر خط برای فعالان صنعت بیمه ایران شد.

رئیس پژوهشکده بیمه آمادگی این مجموعه را برای میزبانی از اساتید این انجمن جهت برگزاری دوره‌های آموزش حضوری در پاکستان، امارات متحده عربی، ترکیه و ایران اعلام و تصریح کرد؛ برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای فعالان حوزه‌های مرتبط با صنعت بیمه به ویژه دوره‌های کوتاه مدت آموزش تخصصی در حوزه بیمسنجی، در اولویت اقدامات پژوهشکده بیمه قرار دارد.

وی در ادامه به برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) اشاره و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با انجمن بیمسنجی پاکستان، اولین سلسله وبینار آموزشی نیز با مشارکت این انجمن برگزار گردد.

عسگری در ادامه با اشاره به حضور متخصصین حوزه فناوری‌های نوین در پژوهشکده بیمه، آمادگی این مجموعه را برای همکاری با انجمن در حوزه فناوری‌های نوین اعلام کرد.

وی در پایان افزود؛ با توجه به درخواست مدیران عامل شرکت‌های بیمه حاضر در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲ مبنی بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی در راستای بهره‌مندی از دانش روز دنیا و ظرفیت صنعت بیمه و تکافل کشورهای منطقه، همکاری با انجمن بیم‌سنجی پاکستان در حوزه بیمه اتکایی و تکافل اتکایی نیز از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه خواهد بود.

در ادامه این نشست رئیس انجمن بیم‌سنجی پاکستان ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با پژوهشکده بیمه تصریح کرد؛ انجمن بیم سنجی پاکستان علاوه بر به کار گیری ظرفیت‌های داخلی خود برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدنظر پژوهشکده بیمه به خصوص در حوزه بیم‌سنجی در سطوح متوسط و پیشرفته صنعت بیمه ایران، این آمادگی را دارد تا از سایر متخصصین و صاحبنظران برجسته حوزه بیمسنجی کشور پاکستان جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعت بیمه ایران دعوت به عمل آورد.

محمد اوسامه دانگرا با ابراز خرسندی از آغاز همکاری متخصصین بیمسنجی ایران و پاکستان اعلام کرد انجمن بیم‌سنجی پاکستان واسطه برگزاری آزمون‌های سایر سازمان‌ها و نهادهای فعال در صنعت بیمه و تکافل این کشور است و امکان همکاری در حوزه آزمون‌های صنعت بیمه و تکافل نیز مهیا می‌باشد.
در این دیدار همچنین فلک سومرو مشاور بیمه کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP)[3] و عضو انجمن بیم‌سنجی پاکستان به معرفی حوزه فعالیت انجمن پرداخت و خاطرنشان کرد، این انجمن به عنوان یک واحد حرفه‌ای متشکل از متخصصین حوزه بیم‌سنجی در حال فعالیت می‌باشد و با متخصصین بین‌المللی این حوزه به ویژه از کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز همکاری نزدیکی دارد.

فلک سومرو، ذخایر بیمه اتومبیل را از دیگر زمینه‌های همکاری میان انجمن بیم‌سنجی پاکستان و پژوهشکده بیمه عنوان کرد و افزود، در حال حاضر پژوهش‌هایی در زمینه ذخایر بیمه اتومبیل در کشورهای عربستان سعودی، پاکستان و ایران توسط صاحبنظران انجمن در حال انجام می‌باشد.

عضو انجمن بیم‌سنجی پاکستان در پایان با دعوت از رئیس پژوهشکده بیمه جهت حضور در اسلام آباد، خواستار تعیین جزئیات برگزاری دوره‌های آموزشی شد و اعلام کرد بازار بیم‌سنجی پاکستان متشکل از ۵۰ درصد بیمه عمر و ۵۰ درصد بیمه غیر عمر است و دانش و ظرفیت شرکت سلام تکافل پاکستان در زمینه نرم‌افزارهای بیمه‌گری نیز در همکاری صنعت بیمه ایران و پاکستان قابل بهره‌برداری می‌باشد.

شایان ذکر است، انجمن بیم‌سنجی پاکستان نماینده حرفه بیم‌سنجی در پاکستان است که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ عضو (از جمله اعضای دانشجو) دارد. فعالیت‌های این انجمن شامل برگزاری همایش‌ها و رویدادهای حضوری و برخط برای اعضای خود است و جامعه هدف رویدادهای آن، بیم‌سنج‌ها، صنعت بیمه و صندوق‌های بازنشستگی/مزایای پس از بازنشستگی می‌باشند.

از جمله وظایف این انجمن، تجهیز بیم‌سنج‌ها و سازمان‌هایی که به آنها خدمت می کنند در جهت اندازه گیری و مدیریت موثر ریسک، توسعه، ارتقاء پایگاه دانش بیم‌سنج‌ها با هدف ارائه راهکارهای عملی برای مشکلات تجاری مربوط به رویدادهای نامطمئن آینده، ارتقای استانداردهای شایستگی و رفتار حرفه‌ای در حرفه بیم‌سنجی، تقویت روابط موجود و ایجاد فرصت‌های جدید با کارفرمایان، افزایش ارزش اعتبارنامه‌های FPSA در جهت جذب بهترین گزینه‌ها، معرفی بیشتر حرفه بیم‌سنجی در میان مردم و انجام تحقیقات برای توسعه مطالعات بر اساس تجارب تاریخی می‌باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.