تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 17:36
کد خبر : 880

سخنگوی بورس کالا

کمبودی در عرضه مواد اولیه بسته بندی سرم نیست

کمبودی در عرضه مواد اولیه بسته بندی سرم نیست
اخبار پولی مالی- امسال از ۲ هزار و ۵۴۰ تن مواد اولیه بسته بندی سرم در بورس کالا، فقط ۷۰۰ تن را شرکت‌های دارویی خریده اند.

به گزارش  اخبار پولی مالی به نقل از صدا و سیما، محمدحسنی سعدی درباره عرضه مواد اولیه تهیه سرم در بورس کالا افزود: ماده اصلی بسته بندی مربوط به تولید دارو و سرم در بورس کالا به طور مرتب عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته, ۱۷ هزار تن عرضه ماده اصلی بسته بندی سرم در بورس کالا عرضه شد که از این میزان ۵ هزار و ۱۶۰ تن معادل ۳۰ درصد خریداری شد. در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۲۵۴۰ تن این گرید پتروشیمی (مواد اولیه سرم) عرضه شد که فقط ۷۰۰ تن توسط ۲ شرکت دارویی خریداری شد.

سعدی تصریح کرد: با توجه به عرضه محصول و تقاضا برای خرید این نوع از مواد اولیه، کمبودی در بازار وجود ندارد و اگر تولید کننده برنامه‌ریزی برای تولید بیشتر داشته باشند می‌توانند از ابزارهای موجود در بورس کالا استفاده کنند.

سخنگوی بورس کالا بیان کرد: با توجه به این که تعداد شرکت‌های مصرف کننده این نوع مواد اولیه کم است پتروشیمی شازند بر اساس نیاز شرکت‌ها، در طول سال مقداری از این مواد اولیه را عرضه می‌کند تا نیاز صنایع پایین دستی تأمین شود.

وی ادامه داد: هیچ الزامی از سمت بورس کالا بر عرضه این نوع محصول در بورس کالا وجود ندارد و با توجه به سیاست وزارت صنعت و پتروشیمی، شرکت‌ها موظف خواهند بود که مواد اولیه در بورس عرضه کنند ضمن اینکه عرضه محصول در بورس کالا برای شرکت‌ها مزایایی خوبی دارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.