تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 18:09
کد خبر : 16526

گزارش اختصاصی اخبار پولی مالی؛

کاهش ۷۴ درصدی سود خالص کارگزاری بانک سامان

کاهش ۷۴ درصدی سود خالص کارگزاری بانک سامان
اخبار پولی مالی_ صورت‌های مالی حسابرسی شده کارگزاری بانک سامان از زیرمجموعه‌های گروه مالی سامان در دوره منتهی به سی‌ام آذرماه 1400 نشان می‌دهد که سود خالص این شرکت 74 درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اخبار پولی و مالی، سود خالص هر سهم شرکت کارگزاری بانک سامان تا پایان دوره مالی منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۵۰۴ ریال بوده که این رقم ۷۴ درصد کمتر از ۵۷۰۴ ریال دوره مشابه سال قبل از آن است.
درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز از ۲۲۳ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان به ۱۰۴ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان کاهش یافته که ریزشی ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.
کارشناسان و ناظران بر این عقیده هستند که کاهش چشمگیر تعداد و ارزش معاملات در بازار بورس، دلیل اصلی افت درآمدی شرکت‌های کارگزاری در سال ۱۴۰۰ بوده است.
براین اساس سود عملیاتی این شرکت هم ۷۰ درصد ریزش کرده است به نحوی که درآمد ۱۷۶ میلیارد تومانی آن در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ۵۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان کاهش یافته است. در حقیقت سود عملیاتی شرکت کارگزاری بانک سامان ۷۰ درصد ریزش داشته است.
با این حال هزینه‌های مالی این شرکت از ۱۳ میلیارد و ۳۰۹ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ۳۹ میلیارد و ۶۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی ۱۹۸ درصدی را به ثبت رسانده است.
از سوی دیگر سایر درآمدهای کارگزاری بانک سامان رشدی ۹۳ درصدی داشته و از ۲۰ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان با ۳۸ میلیارد و ۸۷۹ میلیارد تومان رسیده است.
صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در سامانه کدال نشان می‌دهند که سود خالص آن در دوره زمانی مورد گزارش از ۱۴۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان به ۳۷ میلیون و ۵۹۳ میلیون تومان رسیده است که کاهشی ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.