تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 13:35
کد خبر : 49892

چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک

چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک
اخبار پولی مالی_ مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، درباره چگونگی ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک توضیح داد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان بیمه سلامت، محمد اسماعیل کاملی، مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، درخصوص راهنمای ثبت تشخیص اولیه بیماری در سامانه نسخه الکترونیک گفت: ثبت تشخیص، قابلیت جدید سامانه نسخه الکترونیک است که پزشک با استفاده از آن می تواند برای هر بیمار، تشخیص اولیه مد نظر خود را بر اساس طبقه بندی بین المللی بیماری ها (نسخه دهم) ثبت کند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تشخیص اولیه ثبت شده برای هر بیمار در سوابق تشخیص، ذخیره شده و در زمان تجویز نسخه با کلیک بر روی گزینه مربوطه به پزشک نمایش داده می شود، در حال حاضر، ثبت تشخیص اولیه هیچ گونه تاثیری بر پوشش بیمه ای خدمات تجویز شده (از جمله تاثیر در کاهش یا حذف فرانشیز و یا افزایش سقف خدمت برای بیمار) نداشته و کاربرد آن صرفا در فرآیند بالینی تشخیص و درمان بیماری می باشد.

وی تصریح کرد: هرگونه پرداخت به پزشکان بابت ثبت تشخیص، منوط به تامین اعتبار و طی فرآیند مالی می باشد.

کاملی با اشاره به اینکه پزشکان از مسیر eservices.ihio.gov.ir/erx می توانند اطلاعات کاربری خود را درج نموده و وارد سامانه نسخه الکترونیک شوند، گفت درج تشخیص پس از جستجوی بیمه شده در سامانه انجام می گردد.

وی اظهار داشت: ثبت تشخیص با استفاده از نوار جستجو و ثبت تشخیص مدنظر در این نوار و یا انتخاب از درختواره امکان پذیر است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.