تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 10:30
کد خبر : 11711

گزارش:

چشمک سبز “وزمین” به خریداران میان مدت و بلند مدت

چشمک سبز “وزمین” به خریداران میان مدت و بلند مدت
اخبار پولی مالی_سهام بانک ایران زمین روی نمودار سیگنال های قوی برای خرید صادر می کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از صدای پول همانگونه که در گزارش های پیشین اعلام شد،وزمین از نظر بنیادی شرایط بسیار خوبی داشته و سرمایه گذارانی که قصد دارند با افق بلند مدت و میان مدت از یک سرمایه گذاری مطمئن در گروه بانکی،سود ببرند می توانند وزمین را زیر نظر داشته باشند.

پیشنهاد کارشناسان صدای پول برای ورود میان مدت و بلند مدت به این سهم خوش نام،ورود پله ای است.

همانگونه که در تحلیل های قبلی اشاره شد وزمین در یک کانال نزولی میان مدت قرار دارد که می تواند با برگشت بازار و برگشت شاخص گروه بانکی،موج پنجم صعود بلند مدت خود را آغاز کند.

این سهام در حال حاضر با یک خیزش موفق شده است با شکست مووینگ ۷ و ۲۱ روزه خود را به مووینگ ۵۰ روزه برساند و این درست نقطه ای است که میدلاین کانال بزرگ نزولی دیده می شود.

اما با چه علامتی می توان اطمینان یافت که سهم قادر خواهد بود خط میدلاین را با موفقیت شکسته و در بالای مووینگ ۵۰ روزه خود را تثبیت کند؟

این موضوع بستگی به جو عمومی بازار دارد اما در نمودار شاخص گروه بانک ها شاهد شکست موفقیت آمیز میدلاین و تثبیت آن در بالای مووینگ ۵۰ روزه لااقل برای کوتاه مدت هستیم.بنابراین نمودار وزمین در مقایسه با شاخص گروه بانکی،یک خیزش را طلب دارد که امید می رود طی روزهای آینده به آن دست یابد.

نکته قابل توجه اینکه وزمین در برخورد با مووینگ ۵۰ روزه و خط میدلاین نزولی،از صف خرید خوبی برخوردار است اما آنچه ما را به تحقق این تحلیل امیدوارتر می کند،حجم و ارزش مناسبی است که در حدود یک هفته اخیر وارد سهم شده است.

ورود این حجم از پول و ثبت این ارزش ها می تواند سیگنالی باشد برای اینکه وزمین قصد دارد با قدرت خط میدلاین را بشکند و یک قله از قله های از دست داده را پس بگیرد.

 

از سوی دیگر در صورت های مالی این سهم ملک های زیادی ثبت شده اند که فروش تعدادی از آنها می تواند گزارش های خوبی را روانه کدال کند و به این ترتیب توجه بازار را به سوی این سهم جلب نماید.

پیشنهاد ما این است که سرمایه گذاران میان مدت و بلند مدت به صورت پلکانی در این سطح نیز یک پله ورود کنند و در صورتی که علائم تثبیت در بازار و نمودار سهم همزمان دیده شد،خرید خود را تکمیل کنند.

 

 

 

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.