تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 13:15
کد خبر : 10273

تشریح شش مزیت «یارا» برای سرمایه‌گذاران

پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت آریا در فرابورس آغاز شد

پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت آریا در فرابورس آغاز شد
اخبار پولی مالی- پذیره‌نویسی «یارا» در فرابورس ایران از شنبه 25 دی آغاز شده و برای 5 روز کاری تا 29 دی ادامه دارد.

به گزارش اخبار پولی مالی، در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت آریا با نماد «یارا» که پیش از ظهر امروز در فرابورس ایران برگزار شد شش مزیت «یارا» برای سرمایه‌گذاران تشریح شد. در این نشست همچنین ترکیب دارایی‌های این صندوق، اهداف، فعالیت‌ها و ارکان آن توضیح داده شد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران احسان طیبی ثانی مدیرعامل شرکت سبدگردان آریا با اشاره به اینکه شرکت سبدگردان آریا از زمان ثبت در سال ۱۳۹۹ تاکنون موفق به جذب ۲۰۰۰ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت شده است، گفت: در حال حاضر ترکیب دارایی این شرکت را ۸۵ درصد را اوراق بهادار با درآمد ثابت یا سایر ابزاری که سود ثابت پرداخت می‌کنند و ۱۵ درصد سهام، حق تقدم، اختیار معامله و … تشکیل می‌دهد.

طیبی خبر داد که در ادامه برنامه‌های این شرکت، پذیره‌نویسی صندوق سهامی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی در مورد پذیره‌نویسی صندوق آریا و ویژگی‌های آن عنوان کرد: صندوق با درآمد ثابت آریا از یکم دی ماه ۱۴۰۰ در سازمان بورس ثبت شد. فعالیت این صندوق به ۲ بخش اصلی و فرعی قابل تقسیم‌بندی است. در بخش نخست سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار اعم از اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی، سهام و حق تقدم و گواهی سپرده کالایی انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در بخش فعالیت‌های فرعی نیز مشارکت در تعهدپذیری یا تعهد خرید سایر اوراق بهادار انجام می‌‌شود. همچنین هدف اصلی صندوق تشکیل سبد دارایی با جمع سرمایه از سرمایه‌گذاران و مدیریت سبد و کسب حداکثر بازدهی مکن در بازار اوراق بهادار با رعایت قوانین و مقررات است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آریا مزایای این صندوق را در ۶ مورد دسته‌بندی کرده و گفت: نقدشوندگی آسان و سریع، سرمایه‌گذاری مجدد سودهای حاصل از سرمایه‌گذاری، فاقد محدودیت برای دوره سرمایه‌گذاری و عدم شکست نرخ بازده، روز شمار بودن بازده و افزایش قیمت روزانه، معافیت از مالیات و کاهش هزینه سرانه سرمایه‌گذاری مزایای صندوق آریا هستند.

گفتنی است صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ایساتیس پویا رکن بازارگردان صندوق و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آرمان نوین متولی صندوق محسوب می‌شوند.

پذیره‌نویسی «یارا» در فرابورس ایران از شنبه ۲۵ دی آغاز شده و برای ۵ روز کاری تا ۲۹ دی ادامه دارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.