تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 15:50
کد خبر : 68158

ویژگی های معامله در دنیای متاورس

ویژگی های معامله در دنیای متاورس
اخبار پولی مالی- در بازارهای مالی، ابزارهای جدید و نوآورانه و فن آورانه بسیاری برای بهبود عملکرد، فزایش سود و سهم بازارطراحی و ارایه شده است. فناوری بلاک چین، روبات های مالی، ارزهای دیجیتال، پلتفرم های نوین تامین مالی، پول الکترونیک وابزارهای مبتنی برهوش مصنوعی از این جمله هستند. در اینجا قصد داریم تا به معرفی یک بازار دیجیتال برویم که از مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال مالی بهره برداری کرده و بسیاری معتقد هستند که نمونه ای از اینده بازارها است. متاورس.

متاورس، چشم انداز تکرار تاثیر ورود اینترنت به بازار است؛ یک فضای مجازی واحد، مشترک، غوطه ور، پایدار و سه بعدی که در آن انسان ها زندگی را به گونه ای تجربه می کنند که در دنیای فیزیکی امکان آن نیست.

به دلیل آنکه متاورس یک پلتفرم بازاریابی چند سطحی و در اوج فعالیت است، اطلاعات در دسترس در مورد فعالیت اقتصادی در این پلتفرم شاید کمتر از دیگر پلتفرم‌های مالی دیجیتال باشد. با این حال، در این گزارش سعی شده تا یک بررسی کوتاه از فعالیت‌های اقتصادی در متاورس ارایه دهیم.

## فعالیت اقتصادی در متاورس

متاورس یک پلتفرم بازاریابی چند سطحی است که در آن کاربران محصولات را با استفاده از سیستم بازاریابی چند سطحی (MLM) می فروشند. سیستم بازاریابی چند سطحی به معنای ارائه کارمزد به بازاریابان برای فروش محصولاتی است که توسط آن‌ها به فروش می‌رسد، همچنین به کسانی دیگری که توسط بازاریابان دیگر به این پلتفرم معرفی شده‌اند نیز کارمزد پرداخت می‌شود.

متاورس فعالیت خود را در حوزه بازاریابی و فروش محصولات دیجیتالی انجام می‌دهد. در این پلتفرم علاوه بر زمین های مجازی، محصولاتی مانند نرم‌افزارهای کاربردی، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوهای آموزشی، مجموعه‌های صوتی و تصویری و محصولات دیجیتال به فروش می‌رسد.

## تعداد کاربران

اطلاعات دقیق در مورد تعداد کاربران در متاورس در دسترس نیست، اما بر اساس گزارشات شرکت و ارقامی که از متاورس منتشر شده است، این پلتفرم در حال رشد است و هر روز تعداد کاربران آن رو به افزایش است با این حال بر اساس آخرین آمار موجود تا زمان تنظیم این گزارش، ۴۰۰ میلیون نفر از متاورس استفاده می کنند.

## ارزهای رایج

متاورس از ارزهای دیجیتال مختلفی برای تراکنش‌های خود استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتال رایجی که در متاورس قابل استفاده هستند عبارتند از بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل، لایت کوین و بیت کوین کش. با این حال توکن MANA Decentraland، پیشروترین ارز درون پلتفرمی دنیای مجازی است که به کاربران امکان می‌دهد در مرحله اولیه متاورس اقدام به تراکنش کنند. حال برای خرید قطعه زمین مجازی گرفته تا خرید اقلام پوشیدنی.

## اندازه بازار متاورس

اندازه بازار متاورس در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰.۲۷ میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۹ به ۱۵۲۷.۵۵ میلیارد دلار برسد.

## هزینه های متاورس

درپایان سال ۲۰۲۲ متا ( شرکت مالک متاورس) هر ماه یک میلیارد دلار برای حفظ نگهداری و توسعه این پلتفرم هزینه کرده است.

حجم معاملات در متاورس:

بر اساس آخرین گزارش ها، معاملات مجازی در متاورس در بازه زمانی سه ماه نخست ۲۰۲۳ بالغ بر ارزش ۳۱۱ میلیون دلار شد. پیش بینی می شود تا پایان سال میلادی حجم معاملات به زیر یک میلیارد دلار برسد.

## شیوه خرید و فروش

کاربران متاورس می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف، محصولات موجود در پلتفرم را خریداری کنند. علاوه بر این، کاربران این نرم افزار می‌توانند با استفاده از سیستم بازاریابی چند سطحی، محصولات را به دیگران معرفی کرده و در صورت فروش محصول، کارمزد دریافت کنند.

## امنیت در متاورس

امنیت در متاورس همچون در دیگر نرم افزارها مسئله‌ای بسیار مهم است و به دلیل اینکه این پلتفرم بازاریابی چند سطحی است، باید به امنیت کاربران و اطلاعات آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. متاورس از روش‌های امنیتی مانند رمزگذاری اطلاعات، احراز هویت دو مرحله‌ای و سایر روش‌های امنیتی برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

## قوانین در متاورس

متاورس در تلاش است که در کنار فعالیت‌های اقتصادی خود، قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از کاربران و اطلاعات آن‌ها را رعایت کند. به عنوان مثال، متاورس اطلاعات کاربران را محرمانه می‌داند و گفته می شود که این اطلاعات به هیچ عنوان با شخص یا سازمان دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

متاورس یک پلتفرم معاملاتی آنلاین است که در آن می‌توانید در بازارهای مختلفی مانند بازار ارز، بازار سهام و بازار کالا معامله کنید. این پلتفرم با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، الگوریتم‌های پیشرفته و داده‌کاوی، به کاربران خود امکان معامله در بازارهای مختلف را می‌دهد.

## متاورس و بازارهای واقعی

متاورس به عنوان یک پلتفرم معاملاتی آنلاین، می‌تواند به عنوان یک جایگزین برای معامله در بازارهای واقعی در نظر گرفته شود. این پلتفرم به کاربران خود امکان معامله در بازارهای مختلف را با کمترین هزینه و در زمانی کوتاه‌تر از بازارهای واقعی، می‌دهد. همچنین، با ارائه ابزارهای موثر برای تحلیل بازار و مدیریت ریسک، به کاربران خود کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری را در معاملات خود بگیرند.

بنابراین، متاورس به عنوان یک پلتفرم معاملاتی آنلاین، قابلیت ارائه خدمات مشابه بازارهای واقعی را دارد، اما هنوز برای این که رقیب جدی بازارهای واقعی و سنتی باشد راه درازی را در پیش دارد.

## ورود به دنیای متاورس

برای ورود و معامله در دنیای متاورس نخست باید در سایت آن ثبت نام کنید و پس از تایید حساب کاربری، حساب خود را شارژ کنید.

حال می توانید آواتار یا خود مجازی تان را با ویژگی های مورد نظر بخود سازید، با استفاده از آواتار، شما می‌توانید با دیگر کاربران ارتباط برقرار کرده و به صورت چت یا ویدئوکنفرانس با آن‌ها صحبت کنید.

برای معامله در این بازار نیاز به یک نرم افزار معاملاتی دارید همچون  MT4 دارید، همچنین می توانید از ربات های مشاور یا اکسپرت‌ها  نیز بهره مند شوید.

موفق باشید...

منبع: نشریه اخبار مالی شماره ۳۵

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.