تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 9:23
کد خبر : 3068

گزارش:

ورود موسسه ملل به عصر چهارم انقلاب صنعتی با فام

ورود موسسه ملل به عصر چهارم انقلاب صنعتی با فام
اخبار پولی مالی- اپلیکیشن چند منظوره «فام» مبتنی برهوش مصنوعی است که مجهز به فرمان صوتی بوده و قابلیت پردازش گفتار طبیعی را دارد.

اخبار پولی مالی عصر چهارم انقلاب صنعتی ویژگی های منحصر به فردی را با خود به زندگی انسانها وارد می کند که به تغییرات عمده ای در شیوه نگرش و رفتار انسانها منتج خواهد شد. هوش مصنوعی و پیوند آن با تکنولوژی دیجیتال باعث ایجاد خدمات موثر، متمایز، سریع و کم هزینه می شود. در این میان هر شرکتی که بتواند سریعتر و بهتر این خدمات را ارایه دهد، تمایز و قدرت رقابت قابل توجهی را در بازار نسبت به رقبای خود به دست خواهد آورد.
درمسیر همگامی با جدید ترین تکنولوژی های روز و ارایه خدمات متمایز کمی وکیفی، موسسه اعتباری ملل اپلیکیشن پرداخت «فام» را طراحی و معرفی کرده است.
اپلیکیشن چند منظوره «فام» مبتنی برهوش مصنوعی است که مجهز به فرمان صوتی بوده و قابلیت پردازش گفتار طبیعی را دارد. این اپلیکیشن قرار است به یک مگااپ تبدیل شود و انوع و اقسام خدمات را عرضه کند؛ در فاز اول این نرم افزار خدماتی چون انتقال کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی، موجودی، احراز هویت الکترونیکی سجام، بورس و امور بانکی را پشتیبانی می کند.
بهره مندی از امکانات بورسی از ثبت‌نام سجام تا احراز هویت الکترونیکی و ثبت‌نام در موسسات معاملات بورسی و کارگزاری ملل پویا نیز در فام ارایه می شود.
همچنین استعلام های، ثبت احوال، تامین اجتماعی، بهداشت و درمان، خدمات پستی، خدمات قضایی، امور مالیاتی، امور اسناد و املاک، استعلام مدارک تحصیلی، استعلام شناسه صنفی و سامانه ردیابی کالای دیجیتال و مشاوره آنلاین پزشکی نیز در فام فعال است .
از دیگر مزایای فام ارایه خدمات خودرویی است. در این بخش استعلام بیمه نامه و معاینه فنی و جرایم انجام می گیرد.
در فاز بعدی، فروش اقساطی، صدور کارت هدیه، رزرو بلیت هواپیما و هتل و مدیریت چک‌های صیادی به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.
خدمت دیگر فام در فاز بعدی امکان فروش اقساطی یا اعتباری در حوزه بانکی خواهد بود.
با توجه به شرایط قانونی و فنی، خدمت فروش بیمه به صورت ۲۴ ساعته و در سرتاسر کشور در فام فعال می شود و با انجام اصلاحاتی در قوانین، کیف پول نیز به اپلکیشن اضافه می شود. به علاوه درخواست وجه هم در فام عرضه خواهد شد، بدین ترتیب که کاربر می‌تواند از شخص ثالث درخواست وجه کند و او می‌تواند پول را انتقال دهد.
فام همچنین برای مشتریان موسسه ملل رمز پویای آفلاین و بدون نیاز به اینترنت را در نظر گرفته است. نکته این که تنها اپلیکیشنی است که رمز پویا برای نابینایان ایجاد می‌کند و بدین ترتیب مشکل ارتباط با درگاه های دیجیتال بانکی را برای این قش از جامعه حل می کند.
مزیت بزرگ دیگر فام در بازار اپ های مالی، توانایی آن در کمک به انجام سرمایه‌گذاری هوشمند است. چون رویکرد اپلیکشن فام پلتفرمی است به همین دلیل ارایه خدمات در بخش سرمایه‌گذاری خرد در آن مورد توجه و برنامه ریزی قرار گرفته است. این سرمایه گذاری ها می توانند به هدایت نقدینگی های خرد در پرتفوی های گوناگون از جمله بیمه های عمر و اوراق بهادار و … کمک کنند.
موسسه ملل قصد دارند فام را به یک اپلیکیشن بزرگ چهارگزینه‌ای تبدیل کنند تا افراد با توجه به نیاز خود در حوزه‌های بیمه و بورس، پرداخت و اموربانکی، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند و از اپلیکیشن‌های متفرقه در این زمینه بی‌نیاز شوند.
فام برگ برنده موسسه ملل در بازار پولی و مالی به دلیل برخورداری از مزیت های رقابتی است. از جمله مزیت های رقابتی این اپلیکیشن همانگونه که پیشتر نیز مورد اشاره قرار گرفت، هوشمند سازی و پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی است که به همراه در نظرگرفتن راهبرد برای پاسخگویی نیازهای آینده، باعث می شود محصول به صورت مستمر در فرآیند طراحی قرار داشته باشد.
فام تمرکز بسیاری بر روی بهینه‌سازی تجربه مشتری در استفاده از این اپلیکیشن دارد با این حال در این بخش استانداردها و شرایط بانک مرکزی نقش مهمی را برای طراحی محصول و خدمت در قالب پلتفرم مورد استفاده ایفا می کنند.
علاقمندان جهت دریافت آخرین نسخه نرم افزار فام می توانند به وبگاه رسمی شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) به آدرس www.fam724.ir مراجعه نمایند.

منبع فصلنامه اخبار مالی شماره ۲۸

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.