تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 14:51
کد خبر : 52099

ورود شاخص بورس به کانال جدید

ورود شاخص بورس به کانال جدید
اخبار پولی مالی_ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت) با ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش و ورود به کانال ۲.۵ میلیون واحد، در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار پولی مالی، شاخص هم‌وزن با ۲۰ هزار و ۴۳۴ واحد افزایش به ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ هزار و ۳۸ واحد رشد به ۴۹۸ هزار و ۵۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۳ میلیارد و ۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷۵ هزار و ۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۴۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با سه هزار و ۹۴۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۰۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۱۲۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۴۱ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۳۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۷۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۷۷ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت) و بانک صادرات ایران (وبصادر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۷۷ واحد افزایش داشت و به ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۴۱۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۲۰ هزار و ۵۵۷ نوبت بود.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.