تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 10:25
کد خبر : 67439

نمره قبولی بیمه ملت با رشد ۷۸ درصد

نمره قبولی بیمه ملت با رشد ۷۸ درصد
اخبار پولی مالی_ فروش بیمه ملت در نیمه نخست سال جاری با رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۲۱ هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال رسید در حالی که در همین مدت این شرکت بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال خسارت به بیمه‌شدگان پرداخت و نسبت خسارت ۴۸.۵ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، فروش بیمه ملت در نیمه نخست سال جاری با رشد ۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۲۱ هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال رسید در حالی که در همین مدت این شرکت بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال خسارت به بیمه‌شدگان پرداخت و نسبت خسارت ۴۸.۵ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش دنیای بیمه، این بیمه‌گر دارای بالاترین توانگری مالی در صنعت بیمه در صدد است تا حق بیمه تولید‌ی‌اش را تا پایان امسال به رقم ۳۹ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال و درآمد حق بیمه ناخالص را به رقم ۳۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال برساند و ترکیب پرتفوی بیمه ملت در نیمه نخست امسال نسبت به سایر رقبا از تنوع بالاتری برخوردار است.

این گزارش می‌افزاید: از کل حق بیمه صادره بیمه ملت در ۶ ماهه ابتدای امسال، تنها ۲۰ درصد به رشته درمان و ۳۰ درصد به رشته بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین اختصاص دارد در حالی که سهم رشته‌های بیمه زندگی ۱۲ درصد، بیمه نفت و انرژی ۱۰ درصد، بیمه آتش‌سوزی ۸ درصد، بدنه خودرو ۷ درصد، مسئولیت ۴ درصد، هواپیما ۳ درصد، بابری ۲ درصد و حوادث و کشتی هر کدام یک درصد بوده است. نکته مهم اینکه سهم رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار در سبد پرتفوی بیمه ملت در همین مدت ۱۰ درصد بوده است.

بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که میزان خسارت پرداختی ۶ ماهه نخست سال جاری بیمه ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۲۱ درصد رشد داشته که با احتساب رشد ۷۸ درصدی حق بیمه تولیدی، به نظر می‌رسد که سیاست مدیریت ریسک به نحوی شایسته‌ای دنبال می‌شود.

بر این اساس از کل خسارت پرداخت شده ۳۵ درصد سهم رشته درمان، ۳۳ درصد سهم شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۱۳ درصد سهم بدنه خودرو، ۱۱ درصد سهم زندگی و بقیه هم سهم سایر رشته‌ها بوده است.

بیمه ملت در سال گذشته موفق شده بود تا با رشد ۴۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ هزار و ۱۲۱ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال سود خالص بسازد و در بهار امسال سود این شرکت ۴۴۲ درصد قد کشیده و به رقم ۷۷۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال برساند و حالا سهامداران نماد ملت در انتظار رونمایی از سود نیمه نخست سال ۱۴۰۲ هستند.

علیرضا یزدان دوست، مدیرعامل بیمه ملت از زمان پذیرش مسئولیت هدایت این شرکت حذف پرتفوی زیان‌ده را به ویژه در رشته درمان دنبال کرده و نتیجه اینکه در ۳ ماهه نخست امسال با انتخاب بیمه‌گران کم‌رسیک، موفق شده تا سهم خسارت رشته درمان را ۱۳ واحد درصد کاهش دهد.

منبع: دنیای بیمه

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.