تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 14:05
کد خبر : 966

گزارش:

نقش آفرینی بیمه تجارت‌نو در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی

نقش آفرینی بیمه تجارت‌نو در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی
اخبار پولی مالی- شرکت بیمه تجارت‌نو به‌ عنوان یک شهروند سازمانی به نقش آفرینی خود در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی به خوبی واقف است و ضمن متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسب و کار، به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به‌ عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌نگرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ مسئولیت‌های اجتماعی ازجمله اقداماتی هستند که بعضی از سازمان‌ها فراسوی منافع مستقیم اقتصادی خود، محدوده گسترده‌تری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی را با هدف التیام دردهای جامعه درنظر می‌گیرند و با نگاه اخلاقی به کسب و کار ارزش‌های خویش را هم ابراز می‌کنند.

امروزه بسیاری از سازمان‌های پیشرو در دنیا، مسئولیت اجتماعی را به عنوان یک تعهد اجتماعی به شکل گسترده‌ای پذیرفته‌اند اما در کشورما مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای پیوند عمیق با باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی-ایرانی داشته و تاحدود زیادی بر اعتقادات دینی و اخلاقی حاکم بر جامعه استوار است.

شرکت بیمه تجارت‌نو با وجود جوان بودن در تلاش است تا همسو با اهداف عالی کشور نقش خود را به عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی ایران درقبال جامعه انجام دهد و همواره فراتر از منافع سازمانی و وظایف قانونی روح خدمت به جامعه در تمام ارکان این شرکت جاری است.

رویکرد شرکت بیمه تجارت‌نو به مسئولیت‌های اجتماعی با تکیه برکسب اهداف عالی اجتماعی و با واکنش به موقع در برابر تقاضاهای محیطی است و فعالیت‌هایی را در اولویت خود قرار می‌دهد که همزمان منافع شرکت و جامعه را دربرداشته و منجر به خلق ارزش مشترک برای طرفین شود.

به همین منظور شرکت بیمه تجارت‌نو درسالجاری با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و کمک و همیاری به اقشار آسیب‌دیده جامعه در پویش آزای زندانیان شرکت کرد و ویژه برنامه ماه مردم که در شبهای ماه مبارک رمضان پویش آزادی زندانیان را مطرح کرده بود، بیشترین مبلغ پیشنهادی خود را که معادل ۱۱۰ میلیون تومان بود از شرکت بیمه تجارت‌نو دریافت کرد.

درواقع شرکت بیمه تجارت‌نو به برکت انگشتری مقام معظم رهبری و با نیت نام نامی حضرت علی علیه السلام بانی آزادی زندانیان، شد و پس از آن نیز انگشتری را به آستان مقدس رضوی اهدا کرد.

از سوی دیگر شرکت بیمه تجارت‌نو در طرح‌های متعدد و متنوعی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، حمایت کرد، تاجایی که اقدامات مستمر این شرکت در تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و فرزندان آنها در مناسبت‌های مختلف توسط دکتر نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، باعث شد تا فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، روح سخاوت و گشاده‌دستی وی را مورد تقدیر قرار دهد.

در این بین آسایشگاه خیریه کهریزک نیز از دکتر نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو به دلیل حمایت‌ها و همکاری‌های این شرکت در سال گذشته، با اهدای تقدیرنامه و تندیس بانیان خیراندیش تقدیر کرد.

حضور به موقع بیمه تجارت‌نو در عرصه‌های اجتماعی

واقعیت این است که اقدامات شرکت بیمه تجارت‌نو تنها به موارد مذکور منتهی نشده و این شرکت همواره در تلاش است تا در تمام جبهه‌های مورد نیاز حضور به موقع داشته باشد.

درحقیقت شرکت بیمه تجارت‌نو پس از شیوع ویروس کرونا جزو اولین شرکت‌هایی بود که درقالب مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک‌های مومنانه‌ای که مقام معظم رهبری با توجه به تحت الشعاع قرار گرفتن معیشت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا مطرح فرموده بودند، پیشقدم شد.

تیم مدیریتی شرکت بیمه تجارت‌نو با درکی صحیح از شرایط جامعه در ابتدای دوران شیوع ویروس کرونا در کشور، در قالب مسئولیت اجتماعی خود با شناسایی مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم در تهران و سایر استان‌ها به ویژه مراکز درمانی مناطق محروم که از نظر بودجه‌ای دچار مشکل بودند، در سال اول نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی اهدا کرد.

روند اهدای کمک‌های بهداشتی از سوی شرکت بیمه تجارت‌نو به مراکز درمانی تنها به سال اول شیوع کرونا محدود نشد و این شرکت به صورت مرتب و هر سه ماه یکبار درقالب کمک‌های نقدی و اقلام بهداشتی حضور به موقع خود را نشان داد و پنج دستگاه اکسیژن ساز نیز به پنج بیمارستان در استان‌های محروم کشور هدیه کرد.

شرکت بیمه تجارت‌نو بحث کمک‌های مومنانه را در ماه مبارک رمضان و ماه محرم را نیز در دستور کار خود قرار داد ودر پیک دوم و سوم کرونا در مجموع حدود دو و نیم میلیارد تومان در قالب کمک مومنانه حمایت خود را نشان داد.

در هفته گذشته نیز شرکت بیمه تجارت‌نو، با توجه به بحران سیل و شیوع کرونا در استان در سیستان و بلوچستان، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵۰ بسته معیشتی و لوازم بهداشتی در ۱۵ روستای زابل توزیع کرد.

تردیدی نیست که پرداختن به موضوع مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای و توجه ویژه مدیران یک سازمان به این موضوع ثمرات زیادی را برای آن سازمان دربر خواهد داشت چراکه علاوه بر ابراز ارزش‌های خویش به تقویت و بهبود روابط درون سازمانی و بالارفتن انگیزه پرسنل درجهت تنظیم حرفه‌ای رفتارها کمک خواهد کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.