تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 17:59
کد خبر : 36868

رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه بیست و نهمین همایش بیمه و توسعه:

نظارت گسترده بیمه مرکزی در راستای حمایت از حقوق بیمه گذاران است

نظارت گسترده بیمه مرکزی در راستای حمایت از حقوق بیمه گذاران است
اخبار پولی مالی_ چرخه توسعه صنعت بیمه با جوانگرایی و حضور جوانان خوشفکر، مبتکر و دانش بنیان نگر تکمیل می شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که در نشست خبری همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه مبتنی بر دانش روز است و ورود دانش بنیان ها به این عرصه می تواند افق های روشن تری را در برابر این صنعت قرار دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی از اهمیت شبکه فروش در خط مقدم صنعت بیمه به نقش کلیدی تجهیز آنان به فناوری های روز سخن گفت و اظهار داشت: طرح های در دست اجرای صنعت بیمه با محوریت و تمرکز بر دانش بنیان ها و همچنین فرایندهای نظارتی با ابزار دیجیتال است که می تواند هدفگذاری نظارت هوشمند را در صنعت بیمه محقق کند.

وی از لزوم سرعت بخشی در امر هوشمندسازی صنعت بیمه به عنوان یک رویکرد تحول گرایانه یاد کرد و گفت: حضور فعال صنعت بیمه در دو بخش ملی و بین المللی به نظارت قدرتمند و مدیریت ریسک سرمایه گذاری ها نیاز دارد و باید در تعاملات فراملی به این موضوع توجه شود.

رئیس شورای عالی بیمه، نرخ ضریب نفوذ بیمه را مرتبط با فضای اقتصاد کلان کشور ارزیابی کرد و گفت: وضع موجود در حوزه بیمه های زندگی، ایده آل نیست اما به نسبت منطقه و با توجه به شرایط اقتصادی آحاد جامعه وضعیت قابل قبولی را تجربه می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط صنعت بیمه و مردم اشاره کرد و افزود: انتشار مطالب بیمه ای در کتاب های درسی از مقطع ابتدایی تا تکمیلی یک حرکت بزرگ فرهنگسازانه به شمار می رود که در کنار ساخت برنامه های تلویزیونی و نظایر آن به ارتقای سطح فرهنگ عمومی بیمه منتهی خواهد شد.
مهندس بهزادپور در پاسخ پرسشی در خصوص ترکیب شورای عالی بیمه به تشریح وظایف و عملکرد این شورا پرداخت و نسبت به برخی تغییرات در رویکردها و کاهش تصدی گری دولت، همچنین سخت گیری در نظارت بر عملکردها تاکید کرد.

وی از اهمیت اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری در راستای سودآورتر شدن شرکت های بیمه خبر داد و تصریح کرد: نظارت بر سرمایه گذاری و اصلاح آیین نامه به سود شرکت های بیمه، حفظ حقوق بیمه گذاران را به دنبال دارد و نهادناظر صنعت بیمه این هدف را با جدیت پیگیری می کند.

سکاندار صنعت بیمه با بیان این مطلب که گزارش های دریافتی مربوط به عوارض پرداختی توسط صنعت بیمه قابل قبول نیست، تصریح کرد: باید در خصوص وضع عوارض بیمه ای از سوی نهاد قانونگذار تجدیدنظر صورت گیرد تا به منابع صنعت بیمه بیش از پیش دچار آسیب نشود.

وی با قدردانی از پیام های جداگانه رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی از برپایی شایسته آیین روز ملی بیمه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور در زمینه اهمیت هوشمند سازی در زنجیره خدمت صنعت بیمه و همچنین توصیه ایشان به حضور جوانان باانگیزه و خلاق به این صنعت برای نهاد ناظر صنعت بیمه به عنوان نقشه راه تلقی خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از دو رویکرد محصول محور و خدمات بنیان بیمه های تکافل در کشور خبر داد و افزود: برای پیاده سازی نظام تکافل در کشور آمادگی کافی وجود دارد و پنج شرکت بیمه ای به زودی کار خود را در این حوزه آغاز خواهند کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی از دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات بیمه ای به عنوان راهکار اصلی توسعه صنعت بیمه یاد کرد و افزود: صنعت بیمه در کنار تنوع بخشی به محصولات و خدمات بیمه ای به اعتمادسازی نیاز دارد که این امر با تسهیل عملیات بیمه گری ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی در پایان از رسانه های تخصصی و عمومی خواست تا با ساده سازی مفاهیم بیمه ای نقش پررنگ تری را در گسترش چتر اطمینان و آرامش بیمه ای در کشور ایفا کنند.

شایان ذکر است این نشست با حضور حداکثری خبرنگاران رسانه های کشور در حاشیه بیست و نهمین همایش بیمه و توسعه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.