تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 19:22
کد خبر : 618

در راستای توجه ویژه به اقتصاد پایدار؛

نخستین فولاد پاک جهان عرضه شد

نخستین فولاد پاک جهان عرضه شد
اخبار پولی مالی - شرکت فولاد سبز سوئدی «Hybrit» اعلام کرد نخستین فولاد تولید شده بدون استفاده از زغال سنگ را به مشتری تحویل داده است.

به گزارش اخبار پولی مالی و به نقل از تولید سبز، این شرکت به دنبال متحول کردن صنعت فولادسازی است که عامل حدود ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی به شمار می رود.

شرکت Hybrit که متعلق به شرکت SSAB، شرکت دولتی واتن فال و شرکت معدنی LKAB است، اعلام کرد تحت یک آزمایش پیش از آغاز تولید تجاری در سال ۲۰۲۶، فولاد پاک را به شرکت کامیون سازی ولوو تحویل خواهد داد.

این شرکت فعالیت آزمایشی در کارخانه پایلوت خود برای فولاد عاری از سوخت فسیلی را یک سال پیش در شهر لولئو واقع در شمال سوئد آغاز کرد. این شرکت قصد دارد برق پاک و هیدروژن را جایگزین زغال سنگ کک شو کند که معمولا برای تولید فولاد نیاز است. هیدروژن بخش مهمی از برنامه اتحادیه اروپا برای صفر کردن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ است.

شرکت SSAB که در ۱۰ درصد از انتشار دی اکسید کربن سوئد و ۷ درصد از انتشار دی اکسید کربن فنلاند سهم دارد، اعلام کرد این تحویل آزمایشی گام مهمی به سوی زنجیره ارزش کاملاً عاری از سوخت فسیلی است. هدف، تحویل فولاد عاری از سوخت فسیلی به بازار و به اجرا درآوردن این فناوری در ابعاد صنعتی تا سال ۲۰۲۶ است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت اچ تو گرین استیل هم قصد دارد کارخانه فولاد عاری از سوخت فسیلی در شمال سوئد احداث کند که شامل تاسیسات هیدروژن پایدار است و تولیدش در سال ۲۰۲۴ آغاز می شود./

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.