تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 15:19
کد خبر : 70123

میزبانی سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه از هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه

میزبانی سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه از هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه
اخبار پولی مالی_ محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه (SEDDK) [1] دیدار و گفتگو کرد. این نشست که بازتاب گستره‌ای در رسانه‌های ترکیه داشت با هدف توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه بیمه و تکافل انجام شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این دیدار که روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، مهمت آکیف اروغلو رئیس سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه و اَشکین دوسوندور شریک مدیریت این سازمان در استانبول برگزار گردید، عسگری پس از معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز آموزش و پژوهش بیمه در ایران خاطرنشان کرد، پژوهشکده بیمه در نظر دارد با مساعدت کشورهای همسایه مانند ترکیه و سایر کشورهای مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، اولین شرکت تکافل را در ایران راه اندازی نماید.

عسگری پس از اشاره به تشکیل کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه متشکل از متخصصین حوزه‌های مختلف و صدور مجور عرضه محصولات تکافل برای ۹ شرکت بیمه ایرانی، خواستار سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های بیمه ترکیه برای تاسیس اولین شرکت تکافل در ایران شد.

رئیس پژوهشکده بیمه ضمن دعوت از رئیس سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه جهت حضور در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲، این رویداد را فرصت مناسبی برای ملاقات با همتایان و شرکای پژوهشکده بیمه در کشورهای مختلف و مذاکره در خصوص آغاز همکاری چندجانبه عنوان کرد.

وی با تشریح همکاری پژوهشکده بیمه با موسسات و دانشگاه‌های کشور ترکیه، از تلاش پژوهشکده برای اجرای برنامه آموزشی دکتری تکافل با همکاری دانشگاه‌های مرمره و ساکاریا در آینده نزدیک خبر داد و خواستار بهره‌مندی از دانش و تجربه این سازمان در حوزه بیم‌سنجی و مدیریت ریسک شد.

پس از آن مهمت آکیف اروغلو رئیس سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه، تکافل را مورد حمایت این سازمان و دولت کشور عنوان کرد و افزود، دولت قصد دارد ضمن اعمال تغییراتی در قوانین موجود، ساختار عملیات تکافل را طراحی نماید. این ساختار قرار است تمامی حوزه‌ها از جمله بازارهای مالی، بیمه و غیره را تنظیم مقررات نماید. هدف این امر نیز رشد تکافل در کشور می‌باشد چراکه نرخ نفوذ بیمه در ترکیه بسیار پایین است و با توجه به افزایش گردشگران و ورود مهاجرت مسلمانان گسترش تکافل در اولویت قرار گرفته است.

مهمت آکیف اروغلو افزود، سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه به عنوان یک نهاد تنظیم مقرراتی از این حرکت حمایت خواهد کرد. پیشنهاد پژوهشکده بیمه مبنی بر سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تاسیس شرکت تکافل نیز با وزارت خزانه داری و مالی ترکیه مطرح و الگوی پیشنهادی این وزارتخانه برای موضوع مذکور دریافت خواهد شد.

در ادامه این نشست اَشکین دوسوندور شریک مدیریت سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه با اشاره به اولین حضور خود در ایران در سال ۱۳۸۶ شمسی تصریح کرد، تلاش پژوهشکده بیمه در راستای راه‌اندازی تکافل در ایران پیشینه طولانی دارد و ‌ ۱۵ سال پیش که تجربه اولین حضور در تهران رقم خورد نیز بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه محصولات تکافل در ایران انجام گردید.

وی با ابراز خشنودی از آغاز روند ارائه محصولات تکافل در ایران، آمادگی این سازمان را برای همکاری با پژوهشکده بیمه اعلام و تاکید کرد، علیرغم اعمال تحریم‌ها علیه کشور ایران، تلاش خواهیم کرد تا با جلب حمایت دولت ترکیه، همکاری‌های دوجانبه خود را با صنعت بیمه ایران در زمینه‌های قابل دسترس آغاز نماییم.

در بخش پایانی نشست، عسگری با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار صنعت بیمه و تکافل در ایران به تلاش مستمر پژوهشکده بیمه برای تسریع روند راه‌اندازی تکافل در ایران با برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی در تهران و دیگر کشورها اشاره کرد و یادآور شد، تحقیقات علمی کشور ایران در حوزه تکافل بیش از ۲۰ سال است که جریان دارد و پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات بسیاری در دانشگاه امام صادق (ع) و مراکز علمی کشور نگاشته شده است. در یک سال گذشته نیز با تلاش پژوهشکده بیمه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و برخط متعددی با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی و دانشگاه اینسیف در ایران و مالزی برگزار گردیده است. پژوهشکده بیمه همچنین با برنامه‌ریزی و انجام مذاکره و نشست‌های کاری حضوری به میزبانی دانشگاه‌ها و موسسات مالی کشور ترکیه شامل شرکت بیمه دوگا سیگورتا، شرکت بیمه کاتالیم ایملیلیک، مرکز آموزش بیمه ترکیه، مرکز اطلاعات و نظارت بیمه ترکیه، موسسه بیمه ترکیه (TSEV)، موسسه بانکداری و بیمه دانشگاه مرمره ترکیه و مرکز مطالعات اقتصاد مالی اسلامی این دانشگاه، همراهی این نهادها برای اجرای برنامه‌های علمی تکافل برای صنعت بیمه ایران را جلب کرده است.

عسگری با اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای همکاری با سازمان نظارت و تنظیم‌مقررات بیمه و مستمری بازنشستگی خصوصی ترکیه ابراز امیدواری کرد آغاز تعاملات مشترک میان دو مجموعه آثار مثبتی در توسعه و پیشرفت صنعت بیمه و تکافل دو کشور به همراه داشته باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.