تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 23:26
کد خبر : 12185

گزارش؛

مشتری مداری سرلوحه کارمندان بانک ایران زمین

مشتری مداری سرلوحه کارمندان بانک ایران زمین
اخبار پولی مالی_مشتری مداری جنبه سالم از رقابت با هدف اصلی رضایت، تکریم و احترام مشتری در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی هدفمند است. میزان توجه به رضایت مراجعان، همگام شدن با تکنولوژی های روز و پیشرفته دنیا، نرخ سود سپرده و سهام، افزایش دقت در فرآیند کارها و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین از جمله وظایف تعریف شده در مفاد مشتری مداری بانک ایران زمین است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از شما و اقتصاد: رویکرد بازاریابی هدفمند و به کارگیری عملکرد متنوع آن، یک چالــش مهم در رقابت بانک ها، شرکت ها و کسب وکارها شده است. بهای بالای دانش مشــتری و درکی که سازمان ها از اهمیت رضایت مشــتری کســب کرده اند، آن ها را به ســمت بازاریابی هدفمند سوق می دهد. کارمندان بانک ایران زمین در راستای مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد تنظیمی بانک می‌دانند.

 

مشتری مداری و نقش بانک ها در تحقق آن

حدود ۲۰ سال است که سازمان‎ ها تلاش می‎ کنند تا عملکرد خود را با مفهوم مشتری مداری هماهنگ نمایند. اما به گزارش شورای عالی بازاریابی (CMO council)، «تنها ۱۴ درصد از سازمان‎ ها، مشتری مداری را مبنای کار خود قرار داده و تنها ۱۱ درصد از آن‎ها باور دارند که مشتریان‎شان با ارائه‎ چنین تصویری موافق خواهند بود.»

حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها از اهــداف یــک بازاریابی هدفمند اســت؛ زیرا بانک ها و مؤسسه های مالی دریافته اند که برای جذب مشــتری و حفظ جایگاه خود بین رقبا به برنامه ریزی و اســتفاده از یــک راهبرد قوی نیاز دارند.

مؤسســه های مالی به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریان شان چه کسانی هستند، انتظارات آن ها چیســت و چگونه باید آن ها را برطرف کرد، نیاز دارند. بانک ها به راحتی می توانند مشتریان خود را با توجه به میزان خدمات، سپرده گذاری و توان اعتبــاری طبقه بندی و با ارائه خدمت مناســب آن ها را به افتتاح حساب، جذب و وفادار سازی تشویق کنند.

بانک ایران زمین از جمله بانک‌ها و موسساتی است که توانسته با ایجاد همدلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های روز دنیا فرهنگ مشتری مداری را در این بانک به اجرا در آورد و آن طور که از شواهد بر می‌آید همچنان در حال به روزرسانی اهداف و چشم‌اندازهای خود در تلاش بیشتری است.

 

تدوین منشور اخلاقی در جهت کسب رضایت مشتریان

در مفاد منشور اخلاقی بانک ایران زمین آمده است که ؛ با توکل به خدای منان و با ایمان به اراده خالق هستی به ارائه خدمات بانکی به مشتریان پرداخته و جلب رضایت آنان را سرلوحه امور خود می دانیم. مشتریان بانک را سرمایه واقعی تلقی نموده و حفظ کرامت، عزت و احترام به مراجعان را از وظایف اصلی رفتار سازمانی می دانیم. با رعایت نظم، آراستگی، وقت شناسی و حذف تشریفات زائد، خواسته های مشتریان را در چارچوب وظایف قانونی بررسی و با دقت و سرعت اقدام می نمائیم.

منشور اخلاقی این بانک که بیشتر مفاد آن در راستای مشتری مداری است، کارمندان خود را موظف به انجام امور مشتریان با احترام و سرعت عمل در کارها می‌نماید. در این منشور مواردی به چشم می‌خورد که نشان از همگام شدن بانک ایران زمین با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در جهت برقراری و سرعت ارتباط با مشتریان است که این موضوع خود نوعی مشتری مداری و اهمیت قائل شدن بر خواسته های مراجعان است.

در بندهایی از این منشور ذکر شده است: بر این باوریم که کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استانداراد به مشتریان، از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی و دیجیتال می باشد و در این راستا به شکلی عمل می کنیم که مشتریان کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب بانک داشته باشند.بر این باوریم مبنای ارزیابی عملکردمان و میزان رضایتمندی مشتریان می باشد.

با نگاهی به اهداف بانک ایران زمین به این موضوع می‌رسیم که این بانک تمام توان خود را در جهت راضی نگه داشتن مشتریان و مراجعان خود انجام می‌دهد، چرا که مراجعان و مشتریان را سرمایه خود و مشتری مداری را راهی به سوی اقتصاد پویا برای دستیابی به اهداف کلان بانکی می داند.

اهداف بانک ایران زمین عبارتند از:

توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی.
بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیتهای اعتباری و اعطای تسهیلات.
تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیتهای مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان.
ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی ، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط).
توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع.
بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران.
فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران.
کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در کلیه فعالیتها و ایجاد زمینه های لازم جهت رشد کمی و کیفی بانک.
سبقت از رقبا در بازار پول و سرمایه از طریق شناسایی فرصتها و تهدیدها و بهره برداری مناسب و بهینه فرصتها.
جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان.
بانکداری امروز شیوه‌های نو، بازاریابی و مشتری‌مداری موثر، ارائه تکنولوژی‌های نو، سرویس‌دهی و خدمات موردنظر مشتری را می‌طلبد که هر بانکی در این امور موفق‌تر عمل کند در بازار رقابتی موجب جذب منابع بالا و ماندگاری منابع و در نتیجه دوام و بقای دائمی آن بانک با بهره‌وری بالا خواهد شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.