تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:55
کد خبر : 75885

پژوهشکده بیمه منتشر کرد؛

مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی، منازل مسکونی، انبارها

مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی، منازل مسکونی، انبارها
 اخبار پولی مالی_ طرح پژوهشی «مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی؛ منازل مسکونی، انبارها » توسط گروه پژوهشی بیمه های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، طرح پژوهشی «مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی؛ منازل مسکونی، انبارها» در گروه پژوهشی بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه و توسط مریم اثنی‌عشری مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اموال و مسئولیت با همکاری دکتر پریسا رحیم‌خانی عضو هیئت علمی دانشگاه محلات به رشته تحریر درآمده است.

رایج ترین روش‌هایی که شرکت‌های بیمه برای مواجهه با خطرات بیمه‌ای و مدیریت ریسک‌های بیمه‌ای خود به کار می‌گیرند انتقال ریسک از طریق عملیات بیمه‌گری و اتکایی می‌باشد. اما نتایج تجزیه و تحلیل خسارات نشان از وجود ظرفیت‌ها و امکانات و راه‌هایی برای پیشگیری از وقوع خسارت در بخش‌های مختلف دارد. به طوری که مدیریت پیشگیرانه خسارت به ویژه در برخورد با ریسک‌های بیمه‌ای که دارای شدت پایین و فراوانی بالایی هستند می‌تواند یکی از بهترین روش‌های مدیریت آن ریسک باشد که تا حد زیادی مغفول مانده است.

با توجه به اهمیت این موضوع، طرح پژوهشی « مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی؛ منازل مسکونی، انبارها » در چهار بخش کلی شامل «کلیات طرح»، «مدیریت پیشگیرانه خسارت در خطر آتش سوزی منازل مسکونی»، «مدیریت پیشگیرانه خسارت در خطر آتش سوزی انبارها» و«بحث و نتیجه‌گیری» تدوین گردیده است و هدف آن شناسایی اقدامات پیشگیرانه برای آسیبهای ناشی از آتش سوزی در ساختمان‌های مسکونی و انبارها با در نظر گرفتن عوامل خطر مرتبط می‌باشد.

این پژوهش به شناسایی انواع ریسک‌ها در بیمه‌های خطر آتش سوزی منازل مسکونی و انبارها و سپس راهکارهای مناسب و به روز جهت پیشگیری از وقوع آنها پرداخته است.

در این مطالعه ابتدا مروری نظام‌مند بر روی مهمترین مطالعات انجام شده در زمینه آتش سوزی ساختمان‌های مسکونی و انبارها عوامل موثر و روش‌های ایمنی موجود انجام شده است. در مرحله بعد نیز با استفاده از نظرات خبرگان و همچنین مطالعات کتابخانه‌ای، روش‌های پیشگیری و کاهش فراوانی و همچنین کنترل شدت خسارات ناشی از وقوع هر کدام از عوامل خطر احصا و ارائه شده است. همچنین بر اساس تجزیه و تحلیل پاپیون، یک چارچوب عمومی برای مدیریت ریسک آتش‌سوزی در ساختمان‌های مسکونی و انبارها از طریق تجزیه و تحلیل آتش سوزی‌های قبلی ایجاد شده است.

برای مشاهده و دریافت متن کامل طرح پژوهشی «مدیریت پیشگیرانه خسارت در بیمه‌های آتش سوزی؛ منازل مسکونی، انبارها» به بخش پژوهش تارنمای پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4944/Articles/view/16040/1632/ مراجعه فرمایید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.