تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 16:26
کد خبر : 7359

در مراسم گشایش 28 مین هایش بیمه و توسعه

اخبار پولی مالی

محسن رضایی خواستار اصلاح بازار بیمه شد

محسن رضایی خواستار اصلاح بازار بیمه شد
اخبار پولی مالی- یکی از موارد نیاز به اصلاح بازار، همین بازار بیمه است و با اصلاح آن باید قیمت‌گذاری در بازار بیمه واقعی شود.

به گزارش اخبار پولی مالی، روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰، محسن رضائی میرقائد، معاون اقتصادی رئیس جمهور در روز صنعت بیمه و در جریان برپایی بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه به لزوم اصلاح بازارها و شکل گیری قیمت های واقعی و درنتیجه افزایش بهره وری اشاره کرد و گفت: باید صنعت بیمه در تمام مراحل رونق اقتصادی حضور داشته باشد. صنعت بیمه به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی باید به کار گرفته شود. در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر در صنعت بیمه شاغل هستند و بیمه بر سایر صنایع هم اثر می‌گذارد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور همچنین خواستار انجام اصلاحات اساسی در صنعت بیمه ایران شد و گفت: اصلاحات اساسی باید در بازارها صورت گیرد، و یکی از موارد نیاز به اصلاح بازار، همین بازار بیمه است و با اصلاح آن باید قیمت‌گذاری در بازار بیمه واقعی شود، از بازاری که دارای رانت، انحصار و فساد باشد نمی‌توان انتظار قیمت واقعی داشت.
وی همچنین تاکید کرد: نباید اجازه داده شود در بازار بیمه برای جذب مشتری بیشتر تنظیم قیمت‌های غیر واقعی شکل بگیرد که این مهم با نظارت بیمه مرکزی محقق می‌شود
رضایی میرقائد سپس به افزایش سود بانکی از سوی برخی بانک های خصوصی بر خلاف برنامه ریزی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بانک‌های خصوصی درست شده‌اند که سود بانکی را کاهش دهند، اما نرخ سود بانکی را بالا بردند و بخشی از نقدینگی جامعه را همین بانک‌های خصوصی اضافه کردند از این رو اصلاح بازار به معنای واقعی باید انجام شود.
وی سپس تاکید کرد: بیمه مرکزی باید نظارت کند و اجازه ندهد ضریب خسارت در کشور بالا رود تا شرکت‌های بیمه دچار ورشکستگی نشوند. تلاش کنید هزینه‌های بیمه را کاهش داده و کیفیت را افزایش دهید و با افزایش بیمه زندگی، ضریب نفوذ بیمه را بالا برید.
رضایی میرقائد درباره اوراق بیمه نیز گفت: اوراق بیمه مهم است. در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است و باید با انتشار اوراق، سرمایه‌گذاری در این صنعت بیشتر شود.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بیمه‌گری هوشمند را یکی از اولویت‌های صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: باید از بلاکچین‌ها یا زنجیره‌های رمزی در صنعت بیمه استفاده کرد و نمی‌توان از فناوری‌های پیشرفته در صنعت بیمه غافل شد و در آینده بگوئیم کاش زودتر از این فناوری‌ها در صنعت بیمه استفاده می‌کردیم.
وی درباره تعارض منافع در صنعت بیمه نیز گفت: خود صنعت بیمه باید از تعارض منافع دور باشد و بیمه مرکزی رقیب شرکت‌های بیمه‌ای نشود، ما از نظر قوانین بیمه‌ای نیازمند بازنگری قانون در مجلس هستیم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.