تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 20:30
کد خبر : 80132

فولاد خوزستان در مسیر خودکفایی

فولاد خوزستان در مسیر خودکفایی
اخبار پولی مالی-مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، تأکید کرد علی‌رغم چالش‌های ناشی از تحریم‌های طولانی‌مدت، این شرکت توانسته است با استفاده از فرصت‌های پیش آمده، به پیشرفت و خودکفایی دست یابد.

به گزارش اخبار پولی مالی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: تحریم به هر حال هزینه دارد اما تحریم‌های اخیر، اتفاق جدیدی نیست و کشورمان ۴۰ سال است که درگیر تحریم‌های غرب و به ویژه آمریکا قرار گرفته است. شرکت فولاد خوزستان از سال ۲۰۲۰ به نوعی با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: این تحریم‌ها باید درسی برای مسئولان امر باشد. شهید همت جمله‌ای دارند که می‌فرمودند “هر کجا را که دشمن می‌زند جبهه خودی آنجاست”. اگر امروز سودآوری و توسعه‌ای در صنعت فولاد رقم خورده است همه منافعش برای کشور و مردم عزیز ایران است و دشمن این موارد را به خوبی رصد می‌کند. تحریم‌ها فرصت خوبی است که گسل‌های موجود در کشور پیدا شوند و رابطه‌ای که می‌تواند دستگاه‌های دولتی و تولیدی را به یکدیگر متصل کنند احصا شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال جاری سه کلید واژه جهش، تولید و مردم را بیان کردند. رهبری دو دهه است که بخش تولید را هدف گذاری کرده‌اند اما اگر بخواهیم شعار سال را پیاده کنیم باید بدانیم کدام خوشه‌های صنعتی‌مان رشد و جهش را داشته است. در صنعت فولاد در یک دهه گذشته، سالیانه ۱۲ میلیون تن واردات داشتیم و سال گذشته به واسطه همه محدودیت‌ها، ۱۲ میلیون صادرات داشتیم. یعنی در ۱۰ سال گذشته تاکنون از واردکننده به صادرکننده تبدیل شده‌ایم اما چرا باید تعرفه واردات صفر باشد و تعرفه و عوارض صادرات اعمال شود؟

ابراهیمی در پایان با اشاره به سیاست‌ها و اعمال نظرهای دولتی گفت: آنچه بیش از تحریم‌ها برای صنعت فولاد تهدیدآمیز است، نوع نگاهی است که درباره صنایع سودآور همچون فولاد و پتروشیمی بوجود آمده است؛ صنایعی که به مراتب پایین‌تر از نرخ تورم‌اند. اینکه امروز فضایی بوجود آمده است تا صنایع سودآور را عامل بدبختی، تورم و افزایش نرخ ارز نشان دهد، در واقع همسویی با دشمنی است که از سودآوری و توسعه اقتصادی کشورمان رنج برده است و همین هم باعث شده که پتانسیل‌های صنایع فولادی گرفته شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.