تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 16:19
کد خبر : 66840

عملکرد بانک صادرات در حیطه وام مسکن روستایی

عملکرد بانک صادرات در حیطه وام مسکن روستایی
اخبار پولی مالی_ بانک صادرات ایران با تاکید بر ایفای نقش موثر در عرصه بانکداری کشور، همواره توجه زیادی به حوزه مسئولیت اجتماعی خود داشته و این امر به طور محسوسی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اخبارپول، یکی از حوزه‌های مسئولیت اجتماعی که بانک صادرات ایران تلاش کرده است تا در آن نقش موثری داشته باشد، اعطای تسهیلات در بخش مسکن در قالب مسئولیت اجتماعی است.

پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۱ با رشد ٧٣ درصدی و ارزش بیش از ٣٣ هزار میلیارد تومان در راستای تحقق اهداف مسئولیت‌های اجتماعی و پاسخگویی به نیاز ٣۵١ هزار متقاضی صورت گرفت.

توجه به پرداخت وام‌های ضروری و قرض‌الحسنه در این بانک تا روزهای پایانی سال ١۴٠١ نیز با جدیت ادامه داشت به نحوی که بیش از ١١٨ هزار فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش بیش از ١۶١ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که ١٠٧ درصد از سهمیه ابلاغی وام ازدواج در این سال بیشتر بوده است.

همچنین این بانک در سال گذشته بیش از ٢٨٧ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ٢۴٢ هزار میلیارد ریال و نزدیک به ۶۴ هزار فقره وام حمایتی به ارزش حدودی ٩۵ هزار میلیارد ریال در جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت کرد.

در سال ۱۴۰۲ نیز روند تحقق مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ادامه یافته و انواع وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، فرزندآوری، اشتغال‌زایی کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، پرداخت ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، وام‌های ضروری، درمان و زندانیان نیازمند و همچنین پاسخگویی به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، پرداخت ودیعه و کمک هزینه خرید مسکن از محل منابع عادی، وام مسکن روستایی و همچنین حمایت از تامین کالاهای اساسی مردم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بطوریکه بانک صادرات ایران با پرداخت ۱۳۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه و حمایتی با ارزش حدودی ۱۶۸ هزار میلیارد ریال در مدت ۵ ماهه سال جاری، نقش ویژه خود در حمایت از معیشت، تشکیل خانواده، فرزندآوری، اشتغال، مسکن و درمان و سایر نیازهای ضروری ایفا کرده است.

مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی
بانک صادرات ایران در قالب بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مسکن ایثارگران، وام ودیعه مسکن و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی اقدام به اعطای تسهیلات مسکن در قالب مسئولیت اجتماعی کرده است.

بانک صادرات ایران در ۵ ماهه سال جاری با پرداخت بیش از ۱۴ هزار فقره تسهیلات به ارزش نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال برای وام مسکن روستایی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود ایفای نقش کرده است.

این بانک همچنین در مدت مذکور با پرداخت بیش از ۲۱۰۰ فقره وام مسکن ایثارگران به ارزش بیش از ۶۷۰۰ میلیارد ریال، و بیش از ۶۸۰۰ فقره وام ودیعه مسکن به ارزش نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۲۰۰ فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در جهت تحقق اهداف خود در حوزه مسئولیت اجتماعی تلاش کرده است.

گفتنی است، در شرایطی مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران و اعطای این تسهیلات محقق شده است که برخلاف رویه معمول پرداخت وام مسکن و انتشار اوراق تسه، منابع مالی مشخصی برای پرداخت تسهیلات مشخص نشده است.

لازم به ذکر است که یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت سیزدهم تأمین مسکن برای مردم بوده و ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری نیز اخیرا این امر را را اولویت‌های مهم دولت دانسته و با تأیید اقدامات صورت گرفته در واگذاری زمین و ساخت مسکن از سوی دستگاه‌های مختلف، بر جدیت وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و بخش‌های مختلف برای تداوم این اقدامات در قالب نهضت ملی مسکن تاکید کرده است.
رئیسی با تأکید بر اهمیت پرداخت به‌موقع تسهیلات ساخت مسکن در جهش مسکن‌سازی، اعلام کرد به موجب قانون، بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد تسهیلات بانکی را به ساخت مسکن تخصیص داده اگر بانکی امکان پرداخت تسهیلات به میزانی که قانون برای آنها تعیین کرده را ندارد، باید به صورت شفاف به مردم اعلام و نسبت به آن میزان که قابل پرداخت است، به‌موقع اقدام کنند.

این سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در شرایطی بیان شد که شعار ساخت ۴ میلیون مسکن به علت تورم و رشد نهاده‌های تولید، عملا ناممکن به نظر می‌رسد و بانک‌ها به عنوان ناجی دولت موظف به پرداخت وام مسکن شدند. علاوه بر این، بانک‌ها حدود ۵۰۰ همت از دولت طلب دارند که این عامل نیز به ناترازی آنها دامن می‌زند.
نکته حائز اهمیت اینکه بانک صادرت ایران در همین شرایط توانست علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن در قالب مسئولیت اجتماعی یعنی تسهیلات تکلیفی بدون مشخص بودن منابع آن، خود را حفظ کرده و سرپا نگهدارد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.