تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 13:40
کد خبر : 66555

عرضه صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس

عرضه صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس
اخبار پولی مالی_ با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه مورخ ۰۵/۰۷/۱۴۰۲ به مدت ۳ روز کاری در نماد صپترو۷۰۷ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بانی، در نظر دارد منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت پتروشیمی جم به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر چهارم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

این اوراق ۵ ساله و با نرخ ۲۳ درصد می‌باشد که اجاره‌بهای آن هر شش ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

ضامن این اوراق بانک شهر بوده و بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس آن شرکت تامین سرمایه دماوند است. همچنین، عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری خبرگان سهام می‌باشد.

شایان ذکر است، پس از انتشار موفق دو مورد صکوک اجاره مجموعاً به ارزش ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در سال‌ گذشته و همچنین سال جاری، این سومین تامین مالی این شرکت از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می‌باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.