تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 11:05
کد خبر : 38633

مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس:

عاملین انتشار اخبار کذب توقف عرضه خودرو در بورس کالا، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

عاملین انتشار اخبار کذب توقف عرضه خودرو در بورس کالا، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند
اخبار پولی مالی_ سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به وظایف نظارتی خود و در راستای حفظ حقوق سهامداران معاملات صورت گرفته روز گذشته گروه خودرویی را با دقت مضاعف بررسی و در صورت بروز هرگونه مصادیق تخلف با خاطیان برخورد انضباطی خواهد نمود. همچنین رسانه‌هایی که اقدام به نشر و یا بازنشر اخبار کذب نموده‌اند، پس از بررسی و محرز شدن تخلف، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، امیر مهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، گفت: پیرو شایعات منتشر شده در خصوص عدم عرضه خودرو در بورس کالا، در برخی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، که منتج به بروز تغییراتی در روند معاملات این گروه (و سایر نمادهای مرتبط حسب مورد) در روز دوشنبه مورخ ۲۸ آذر شد، سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به وظایف نظارتی خود و در راستای حفظ حقوق سهامداران معاملات صورت گرفته در این روز را با دقت مضاعف بررسی و در صورت بروز هرگونه مصادیق تخلف با خاطیان برخورد انضباطی خواهد نمود.

وی افزود: همچنین پیگیری حقوقی در خصوص عاملین انتشار اخبار کذب که به هر نحو بر بازار سرمایه اثرگذار بوده و منتج به ایجاد نوسان در بازار شود، صورت خواهد گرفت و رسانه‌هایی که اقدام به نشر و یا بازنشر اخبار کذب نموده‌اند، پس از بررسی و محرز شدن تخلف، به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

صبایی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح جریان حاکمیت شرکتی در گروه خودرویی آغازشده و این روند غیر قابل بازگشت است؛ همچنین به سهامداران توصیه می‌شود اخبار را از مراجع رسمی دنبال نمایند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.