تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 14:20
کد خبر : 29409

منظور تأکید کرد:

ضرورت تقویت پل ارتباطی پیامکی بین ادارات مالیاتی استان‌ها و مؤدیان

ضرورت تقویت پل ارتباطی پیامکی بین ادارات مالیاتی استان‌ها و مؤدیان
اخبار پولی مالی_ رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان مازندران گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف دولت مردمی، ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها، پل ارتباطی پیامکی بین خود و مؤدیان را تقویت کنند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان مازندران که با حضور معاونین، مدیران کل ستادی و همچنین مدیرکل، معاونین و روسای امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه این سازمان جزء معدود دستگاه‎‌هایی است که به صورت قانونی، هم از ارکان نظارتی و هم از رکن قضایی برخوردار است، گفت: دفتر مرکزی حراست، دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، دادستانی انتظامی مالیاتی و مرکز دادرسی مالیاتی جزو این ارکان مهم به شمار می‌روند که بر نحوه عملکرد و حسن رفتار کارکنان این دستگاه نظارت دارند.

وی با بیان اینکه نباید به ارسال گزارش‌های موردی مؤدیان در خصوص تخلفات کارکنان سازمان اکتفا کنیم، گفت: ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها تمهیداتی فراهم کنند تا از طریق ارسال پیامک، از مؤدیان در خصوص نحوه عملکرد و رفتار همکاران سازمان نظرخواهی و گزارش‌گیری شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با توجه به گلایه‌ها مبنی بر عدم تشکیل برخی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در این استان به دلیل عدم حضور نمایندگان قوه قضاییه که موجبات نارضایتی مؤدیان را فراهم آورده و با توجه به عمومیت این مسئله در کل کشور، دستور پیگیری موضوع از سوی قوه قضاییه را صادر کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، محسن اسلامی، مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران، گزارشی از وضعیت درآمدهای مالیاتی پنج‌ماهه نخست امسال به رئیس‌کل سازمان ارائه و در ادامه، اقدامات پیش بینی شده جهت اجرا تا پایان سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: وصول درآمدهای مالیاتی این اداره کل در پنج‌ماهه نخست امسال با ۱۲۰ درصد تحقق همراه بوده است.

وی همچنین علت رشد مالیات ابرازی مؤدیان این اداره کل بابت عملکرد سال ۱۴۰۰ را سیاست جدید این اداره کل مبنی بر شناسایی مؤدیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی عنوان کرد.

در بخش پایانی این جلسه، معاونین و روسای امور مالیاتی شهرستان‌های مختلف این استان، دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را به رئیس‌کل سازمان منتقل کردند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.