تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 17:33
کد خبر : 50099

رئیس هیات عامل صندوق:

صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد بانک سینا را خرید

صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد بانک سینا را خرید
اخبار پولی مالی_ رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از تملک 33 درصدی بانک سینا خبر داد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه با مجوز بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد از بانک سینا را خریداری کرد، توضیح داد: پیش از این نیز اعلام شده بود که صندوق توسعه ملی به دنبال خرید سهام یک بانک تجاری است، این کار در سال جاری انجام و قرارداد خرید ۳۳ درصد از بانک سینا شنبه ۱۹ فروردین سال جاری در بورس قطعی شد. بر این اساس از طریق مطالباتی که صندوق توسعه ملی از بنیاد مستضعفان داشت ارزش ۳۳ درصدی بانک را با مطالبات تهاتر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی می‌تواند در زیرمجموعه این بانک ابزارهای مالی را تدارک ببیند تا بتواند نقش موثرتری در بازارهای پولی و مالی کشور داشته باشد، گفت: صندوق توسعه ملی برای اینکه بتواند در امر توسعه موثر باشد باید بتواند برای خود کار توسعه‌ای انجام دهد. یعنی ابزارهای مالی و بانکی را تکمیل کند و معاملات زیان ده نداشته باشد. بر این اساس و با تملک ۳۳درصدی بانک سینا بخشی از مجوزهایی که برای امور پولی و مالی اخذ شده بود فعال خواهد شد. از جمله آن می‌توان به صدور ضمانت‌نامه ریالی- ارزی، عملیاتی کردن اعتبار خریدار و فروشنده، ارائه وام‌های ریالی و…اشاره کرد.

بنابر این گزارش صندوق توسعه ملی ۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون سهم بانک سینا را به ارزش بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان به تملک خود درآورد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.