تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 17:28
کد خبر : 40140

صدور فوری و آنلاین گواهی تمکن مالی در بانک سامان

صدور فوری و آنلاین گواهی تمکن مالی در بانک سامان
اخبار پولی مالی_ اگر قصد سفر به برخی کشورهای خاص علی‌الخصوص کشورهای حوزه شینگن و قاره آمریکا و استرالیا را دارید به گواهی تمکن مالی به عنوان یکی از مدارک ضروری، نیاز خواهید داشت.

به گزارش اخبار پولی مالی، گواهی تمکن مالی نامه‌ای است که بانک برای متقاضی به زبان فارسی یا انگلیسی صادر می‌کند که طی آن وضعیت حساب، مقدار موجودی، میزان تمکن یا استطاعت و اطلاعات شخص دارنده حساب ذکر می‌شود.

این سند گواهی می‌دهد یک فرد، موسسه یا شرکت، بر اساس استاندارهای خاص، دارای وجوه مالی کافی، برای زندگی، تحصیل، سرمایه‌گذاری و غیره بوده و به نوعی تضمینی برای طرف دیگر (سفارت، دانشگاه، فروشنده و…) است که فرد یا نهاد مورد نظر دارای سرمایه کافی جهت انجام پروسه مورد نظر باشد.

در این سند معتبر و رسمی موجودی حساب‌های فرد و نرخ برابری آن به ارز مورد نظر در آن درج شده و گواه آن است که چه میزان موجودی در حساب بانکی متقاضی وجو دارد و همچنین اوضاع ورود و خروج ارز به حساب مذکور طی ۶ ماهه گذشته به چه شکلی بوده است.

برای گرفتن این گواهی هم لازم است متقاضی با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از شعب بانکی که در آن حساب دارد، مراجعه کرده و درخواست نامه تمکن مالی یا گواهی استطاعت مالی کند که پس از مراجعه و درخواست مشتری، صادر می‌شود.

یک راه سریع برای دریافت گواهی تمکن مالی
همانگونه که ذکر شد، برای دریافت گواهی تمکن مالی متقاضی باید به شعبه بانک موردنظر خود مراجعه کند و درخواست خود را برای صدور این گواهی تسلیم کند. این قبیل کارها و آماده سازی مدارک در بحبوبه سفر یکی از کارهای وقتگیر است که متقاضی را وادار به حضور در شعبه می‌کند.

اما راه آسانتری نیز برای دریافت گواهی تمکن مالی در اسرع وقت وجود دارد. بانک سامان شرایطی را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند از طریق وب‌سایت بانک سامان درخواست صدور گواهی تمکن مالی خود را بصورت آنلاین ثبت کرده و سپس با مراجعه به شعبه انتخابی خود طبق زمان بندی اعلام شده، نسخه فیزیکی این گواهی را دریافت کنند.

مشتریان این بانک در صورتی که متقاضی ارائه گواهی تأییدیه موجودی سپرده‌های خود نزد بانک به سفارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها در داخل یا خارج از کشور باشند، به درخواست آنها گواهی تمکن صادر و در اختیار نهادهای مورد نظر نیز قرار می‌گیرد.

بر همین اساس، تمامی مشتریان بانک سامان در صورت نیاز به صدور گواهی تمکن مالی، می‌توانند با مراجعه به منوی خدمات غیر حضوری و انتخاب بخش درخواست گواهی تمکن نسبت به ثبت درخواست صدور آن اقدام کنند.

چرا گواهی تمکن مالی را از بانک سامان بگیریم؟
مشتریان برای دریافت گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی، می‌توانند علاوه بر درخواست آنلاین، به صورت حضوری هم به‌ شعب بانک سامان مراجعه کنند. این گواهی پس از ارائه درخواست، حداکثر روز بعد در همان شعبه قابل دریافت است.

علاوه بر سرعت و سهولت صدور گواهی تمکن مالی در بانک سامان، مشتریان از خدماتی چون امکان اعلام مانده تمام سپرده‌های مشتری و امکان دریافت گواهی تمکن به دو زبان فارسی و انگلیسی بهره‌مند می‌شوند. همچنین امکان صدور گواهی تمکن بر اساس نوع ارز مورد درخواست مشتری نیز در این بانک میسر است. علاوه بر این،در گواهی یادشده مانده سپرده‌ها، معدل موجودی و گردش حساب، براساس درخواست مشتری درج می‌شود.

کارمزد صدور گواهی تمکن مالی بابت صدور هر برگ این سند، معادل۵۰هزار ریال و به ازای هر نسخه اضافی ۱۰ هزار ریال است.

لازم به ذکر است که کارمزد صدور این گواهی و صورتحساب پس از تایید نهایی درخواست، از شماره کارت شتابی معرفی شده کسر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره ۰۲۱۶۴۲۲ تماس گرفته و یا به وبسایت بانک سامان مراجعه کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.