تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 17:55
کد خبر : 58624

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

شناسایی ۵۵۱ کاربر و فعال مجازی مشمول مالیات

شناسایی ۵۵۱ کاربر و فعال مجازی مشمول مالیات
اخبار پولی مالی_ تاکنون 551 کاربر و فعال مجازی مشمول مالیات بر درآمد شناسایی شد ه اند، در این زمینه برای 123 اینفلوئنسر که پرونده مالیاتی آنان تکمیل شده است، در مجموع به ارزش حدود 17 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر و از آنان مالیات مطالبه شده است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از سازمان مالیاتی، مهدی موحدی بک‌نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درباره روند مالیات ستانی از اینفلوئنسرها و آخرین آمار و اطلاعات مرتبط با این موضوع اظهار داشت: طبق بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹، این سازمان مکلف شد کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه ‌های کاربر محور که از محل درآمد تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد شدند را شناسایی و از آنها مالیات‌ ستانی کند و از همان سال، مالیات‌ ستانی از اینفلوئنسرها در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی مودیان متوسط، به عناون مامور شناسایی اینفلوئنسرهای مشمول مالیات، وضعیت اظهارنامه‌ های سال‏ های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این اینفلوئنسرها با دنبال کننده بالای ۵۰۰ هزار را مورد بررسی قرار داد و در نهایت ۵۵۱ کاربر و فعال مجازی دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده شناسایی و مشمول مالیات بر درآمد ‌شدند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با اشاره به اینکه برخی از این افراد در فضای مجازی شناسه هویتی تعریف شده ‌ای نداشتند و با اسامی مستعار و متفاوت از شناسه هویتی و مشخصات سجلی خودشان در رسانه‌های کاربر محور فعالیت داشتند، افزود: طبیعتا برای شناسایی هویت این افراد و میزان درآمد آنها، لازم به شناسایی هویت اصلی این افراد بود بنابراین شرکت‌های واسطی که تبلیغاتی برای این افراد جذب می‌کردند، باید شناسایی می ‌شدند تا به هویت اصلی و شماره حساب بانکی این افراد دسترسی پیدا کنیم.

موحدی بک‌نظر همچنین با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از این افراد تا به امروز شناسایی شده ‌اند و برای ۱۲۳ اینفلوئنسر که درآمد قابل توجهی داشتند درآمد تشخیصی صادر شده ‌است، افزود: تراکنش‌ها و حساب‌های این افراد شناسایی شدند و تقریبا مجموع تراکنش‌های واریزی برای این ۱۲۳ اینفلوئنسر در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده‌ است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در این بین ۶۲۸ بلاگر و اینفلوئنسر مورد شناسایی قرار گرفتند اما هنوز اظهارنامه ‌ای ندارند و برای آنها باید اظهارنامه برآوردی تولید شود و تا امروز برای حدود ۳۰۰ نفر از این افراد اظهارنامه براوردی تولید شده و مالیات متعلقه از این افراد مطالبه خواهد شد.

موحدی بک‌نظر در خصوص اینکه آیا فعالان در پلتفرم روبیکا هم مشمول مالیات خواهند شد، گفت: روبیکا پلتفرم جدیدی است و تعداد دنبال کننده ‌ها در این پلتفرم به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌ رسد و افرادی که درآمد آنها شناسایی شده در پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند.

وی درباره میزان وصول مالیات از ۱۲۳ اینفلوئنسر شناسایی شده اظهار داشت: صرفا برای تعداد ۱۲۳ اینفلوئنسر شناسایی شده حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده که ۲۳ نفر از اینفلوئنسرها این مالیات را پذیرفتند و در قالب توافق ماده ۲۳۸ مالیات را می ‌پردازند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.